Kompozitová sklolaminátová pružnice pro železniční nákladní vozy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25797000%3A_____%2F03%3A00007467" target="_blank" >RIV/25797000:_____/03:00007467 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompozitová sklolaminátová pružnice pro železniční nákladní vozy
Popis výsledku v původním jazyce
Byl navržen, vyvinut, vyroben a laboratorně vyzkoušen funkční prototyp kopozitové listové pružnice pro železniční nákladní vozy na bázi polyesterů s dlouhými skelnými vlákny. Proběhla rozměrová a funkční zkouška na reálném vagónu. Pružnice statickou charakteristikou odpovídá současným ocelovým listovým pružnicím, je charakteristická nízkou dynamickou tuhostí a nižší hlučností, je příznivá vúči poškozování tratí. Má vysokou únavovu odolnost, stabilitu vlastností a bezpečný způsob porušování.
Název v anglickém jazyce
Composite GRP spring for railway freight wagon
Popis výsledku anglicky
A prototype of a composite long-fiber GRP spring for railway freight wagons was designed developed manufactured and tested in laboratory conditions. A fit and function test on a real wagon was carried out. Static characteristics of the spring correspondsto present-day steel leaf springs, it is characteristic by low dynamic stiffness and quite a low noise resulting, it is track and environmental friendly. It has a high fatigue durability, stability of properties and safe failure mode.
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů