Possibilities of use of springs from long-fiber glass reinforced composites in suspensions of road and rail freight vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25797000%3A_____%2F03%3A00007469" target="_blank" >RIV/25797000:_____/03:00007469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of use of springs from long-fiber glass reinforced composites in suspensions of road and rail freight vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
On the basis of recent advances in research and development, long fiber glass reinforced polymers (GRP) can be considered to be used in new areas of engineering machinery applications. Some specific properties of GRP materials like low specific weight, high strength, suitable or even excellent fatigue properties and low E-modulus are the most important characteristics enabling their use for special heavy-duty machinery components, like road-friendly leaf springs and suspensions including those for highcapacity trailers or freight wagons. A necessity to adopt new design and development approaches, different from those being commonly used for designs with steels is discussed in the paper. On the basis of extensive laboratory static, dynamic and fatiguemeasurements, performed as a next step of FEM calculations, advantages and possible problems resulting from the new material applications are shown.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of use of springs from long-fiber glass reinforced composites in suspensions of road and rail freight vehicles
Popis výsledku anglicky
On the basis of recent advances in research and development, long fiber glass reinforced polymers (GRP) can be considered to be used in new areas of engineering machinery applications. Some specific properties of GRP materials like low specific weight, high strength, suitable or even excellent fatigue properties and low E-modulus are the most important characteristics enabling their use for special heavy-duty machinery components, like road-friendly leaf springs and suspensions including those for highcapacity trailers or freight wagons. A necessity to adopt new design and development approaches, different from those being commonly used for designs with steels is discussed in the paper. On the basis of extensive laboratory static, dynamic and fatiguemeasurements, performed as a next step of FEM calculations, advantages and possible problems resulting from the new material applications are shown.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Damage and Fracture Mechanics VII
ISBN
1-85312-926-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
508
Strana od-do
425-434
Název nakladatele
WIT Press, Wessex Institute of Technology, UK
Místo vydání
Southampton, UK
Místo konání akce
Maui, Hawaii
Datum konání akce
1. 1. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—