Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti užití pružnic z kompozitů zpevněných dlouhými skelnými vlákny v podvozcích silničních a železničních nákladních vozů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25797000%3A_____%2F04%3A%230000068" target="_blank" >RIV/25797000:_____/04:#0000068 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Use of Springs from Long-Fiber Glass Reinforced Composites in Suspensions of Road and Rail Freight Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Some specific properties of GRP materials like low specific weight, high strength, suitable or even excellent fatigue properties and low E-modulus are the most important characteristics enabling their use for special heavy-duty machinery components, likeroad-friendly leaf springs and suspensions including those for high capacity trailers or freight wagons. A necessity to adopt new design and development approaches, different from those being commonly used for designs with steels is discussed in the paper. On the basis of extensive laboratory static, dynamic and fatigue measurements, performed as a next step of FEM calculations, advantages and possible problems resulting from the new material applications are shown.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Use of Springs from Long-Fiber Glass Reinforced Composites in Suspensions of Road and Rail Freight Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    Some specific properties of GRP materials like low specific weight, high strength, suitable or even excellent fatigue properties and low E-modulus are the most important characteristics enabling their use for special heavy-duty machinery components, likeroad-friendly leaf springs and suspensions including those for high capacity trailers or freight wagons. A necessity to adopt new design and development approaches, different from those being commonly used for designs with steels is discussed in the paper. On the basis of extensive laboratory static, dynamic and fatigue measurements, performed as a next step of FEM calculations, advantages and possible problems resulting from the new material applications are shown.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OE44%2F2" target="_blank" >OE44/2: Moderní železniční závěsy s využitím laminátových plastů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Damage and Fracture Mechanics

  • ISSN

    1462-6055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    425-434

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus