Failure of the crude-oil tank induced by two independent corrosion processes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25797000%3A_____%2F14%3A%230000497" target="_blank" >RIV/25797000:_____/14:#0000497 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.529" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.529</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.529" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.577-578.529</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Failure of the crude-oil tank induced by two independent corrosion processes
Popis výsledku v původním jazyce
Corrosion processes are often reason of failure of material for many applications. This work summarizes the results of failure analysis of the crude-oil tank after more than 30 years of service. The failure was caused by two different and independent corrosion processes ? corrosion in crude oil inside the tank and corrosion from concrete base under the tank. Both corrosion processes usually run equally over the whole surface. But in this case both corrosion processes also ran with distinctly higher corrosion rate in basic material alongside of heat affected zone of weld joint. The crack with length about 420 mm was the final result of these processes. The effect of low-cycle fatigue from filling and draining of crude oil is usually significant and wasdiscussed as well.
Název v anglickém jazyce
Failure of the crude-oil tank induced by two independent corrosion processes
Popis výsledku anglicky
Corrosion processes are often reason of failure of material for many applications. This work summarizes the results of failure analysis of the crude-oil tank after more than 30 years of service. The failure was caused by two different and independent corrosion processes ? corrosion in crude oil inside the tank and corrosion from concrete base under the tank. Both corrosion processes usually run equally over the whole surface. But in this case both corrosion processes also ran with distinctly higher corrosion rate in basic material alongside of heat affected zone of weld joint. The crack with length about 420 mm was the final result of these processes. The effect of low-cycle fatigue from filling and draining of crude oil is usually significant and wasdiscussed as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JK - Koroze a povrchové úpravy materiálu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02011004" target="_blank" >TA02011004: Aplikace laserových technologií v dopravní technice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Key Engineering Materials
ISSN
1662-9795
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
577-578
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
529-532
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—