Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic lateral stiffness of GRP springs as a crucial vehicle characteristics in comparison with conventional steel springs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25797000%3A_____%2F17%3AN0000040" target="_blank" >RIV/25797000:_____/17:N0000040 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15651/978-88-938-5041-4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15651/978-88-938-5041-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15651/978-88-938-5041-4" target="_blank" >10.15651/978-88-938-5041-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic lateral stiffness of GRP springs as a crucial vehicle characteristics in comparison with conventional steel springs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lateral characteristics of springs are very important properties and it is rather strange that practically no attention has being given to them by now. However, these characteristics are crucial for overall vehicle ride properties and particularly in case of railway vehicles, they crucially affect, how the vehicle is environmentally friendly in terms of damaging the track. High lateral stiffness causes unfavourable high lateral forces at track curves and lateral unevennesses. Such unevennesses are then increased and deteriorated very rapidly. On the contrary, suspensions and springs with low lateral stiffness, which are "softer", can be considered as track friendly from this viewpoint. Results of the experimental programme definitely confirmed that composite GRP springs have a great potential from the viewpoint of track friendliness. Moreover, their properties are very self consistent in service from different reasons, an absence of corrosion being one of them. The results can be considered as one of important points promoting the use of GRP springs and use of GRP composites in suspensions in general in track, road and environmentally friendly vehicles

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic lateral stiffness of GRP springs as a crucial vehicle characteristics in comparison with conventional steel springs

  • Popis výsledku anglicky

    Lateral characteristics of springs are very important properties and it is rather strange that practically no attention has being given to them by now. However, these characteristics are crucial for overall vehicle ride properties and particularly in case of railway vehicles, they crucially affect, how the vehicle is environmentally friendly in terms of damaging the track. High lateral stiffness causes unfavourable high lateral forces at track curves and lateral unevennesses. Such unevennesses are then increased and deteriorated very rapidly. On the contrary, suspensions and springs with low lateral stiffness, which are "softer", can be considered as track friendly from this viewpoint. Results of the experimental programme definitely confirmed that composite GRP springs have a great potential from the viewpoint of track friendliness. Moreover, their properties are very self consistent in service from different reasons, an absence of corrosion being one of them. The results can be considered as one of important points promoting the use of GRP springs and use of GRP composites in suspensions in general in track, road and environmentally friendly vehicles

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20501 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LF14036" target="_blank" >LF14036: Definování silničních a železničních vozidel s nízkým vlivem na životní prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Structural and Computational Mechanics Book Serries

  • ISBN

    978-889-385-041-4

  • ISSN

    2421-2822

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    127-128

  • Název nakladatele

    University of Bologna, itálie

  • Místo vydání

    Bologna

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    4. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku