Vnímání životního smyslu u studentů, seniorů a pracovníků pomáhajících profesí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F21%3AN0000025" target="_blank" >RIV/25840886:_____/21:N0000025 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2022/01/Proceedings-of-the-International-Scientific-Conference_2021-1-488-499.pdf" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2022/01/Proceedings-of-the-International-Scientific-Conference_2021-1-488-499.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímání životního smyslu u studentů, seniorů a pracovníků pomáhajících profesí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá smyslem života a jejich hodnotami u vybraných cílových skupin. Po úvodní části následuje definiční rámec životního smyslu a popis vybraných komponentů životního smyslu. Výzkumné studie zaměřené na zkoumání souvislostí mezi vnímáním smyslu života a vybranými osobnostními charakteristikami jedince jsou obsahem čtvrté části textu. Závěrečná část textu předkládá komparaci několika výzkumných studií zaměřených na hodnotu životního smyslu u studentů vysokých a středních škol, u seniorů a u pracovníků pomáhajících profesí v oblasti zdravotnictví. Výsledná data ukazují, že nejvyšší hodnotu smyslu života mají studenti vysokých škol a nejnižší hodnotu mají senioři žijící v domově důchodců a pracovníci pomáhajících profesí v oblasti zdravotnictví.
Název v anglickém jazyce
Perception of the meaning of life in students, seniors and workers in helping professions
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the meaning of life and their values in selected target groups. The introductory part is followed by the definition framework of the meaning of life and a description of selected components of the meaning of life. Research studies aimed at examining the relationship between the perception of the meaning of life and selected personality characteristics of an individual are the content of the fourth part of the text. The aim and subject of the monitored empirical research was to reflect the overall level and the value of the meaning of life. The final part of the text presents a comparison of several research studies focused on the value of the meaning of life in university and high school students, in seniors and in workers helping professions in the field of health care. The resulting data show that university students have the highest value for their meaning and seniors living have the lowest value in retirement homes and workers helping the health professions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY
ISBN
978-80-87291-29-0
ISSN
2571-1776
e-ISSN
2694-796X
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
488–497
Název nakladatele
Vysoká škola PRIGO
Místo vydání
Havířov
Místo konání akce
Čeladná, Česká republika
Datum konání akce
7. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—