The Motivation and Characteristic of Students Studying Helping Major with Specialization on Special Pedagogic and Social Work
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000231" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.temjournal.com/content/111/TEMJournalFebruary2022_37_43.pdf" target="_blank" >https://www.temjournal.com/content/111/TEMJournalFebruary2022_37_43.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18421/TEM111-05" target="_blank" >10.18421/TEM111-05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Motivation and Characteristic of Students Studying Helping Major with Specialization on Special Pedagogic and Social Work
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the view of university students who are specialized in helping professions – in this case, special pedagogues and social workers. 501 respondents participated in this research. This article presents respondents’ characteristic, their motivation to study this major and investigate in the employability of students in relation to their professional identity. The aims are to presents students’ opinions, and to highlight the necessity of professional preparation i.e., placement during pre-graduate courses in the career of special pedagogues and social workers.
Název v anglickém jazyce
The Motivation and Characteristic of Students Studying Helping Major with Specialization on Special Pedagogic and Social Work
Popis výsledku anglicky
This paper presents the view of university students who are specialized in helping professions – in this case, special pedagogues and social workers. 501 respondents participated in this research. This article presents respondents’ characteristic, their motivation to study this major and investigate in the employability of students in relation to their professional identity. The aims are to presents students’ opinions, and to highlight the necessity of professional preparation i.e., placement during pre-graduate courses in the career of special pedagogues and social workers.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TEM Journal – Technology Education Management Informatics
ISSN
2217-8309
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
37-43
Kód UT WoS článku
000776574300005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85125695269