Děti a dospívající v digitálním světě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F23%3AN0000053" target="_blank" >RIV/25840886:_____/23:N0000053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2023/11/23_Sigut_Vasutova.pdf" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2023/11/23_Sigut_Vasutova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Děti a dospívající v digitálním světě
Popis výsledku v původním jazyce
Sociální sítě, virtuální realita a umělá inteligence nabízejí nové možnosti pro vzdělávání, komunikaci a zábavu, ale zároveň přinášejí i určité značné rizika. Hlavním zaměřením tohoto článku je téma výhod a rizik virtuálního světa a jeho vybraných platforem pro děti a dospívající. To zahrnuje oblast sociálních a komunikačních sítí, online her, virtuální reality a využívání umělé inteligence. Článek zdůrazňuje potenciální výhody, stejně jako možná rizika spojená s těmito nástroji pro děti a mladé lidi. „Digitální prostor“, v němž tyto platformy působí, tvoří „přirozené prostředí“ pro děti a mladistvé, kde se cítí velmi pohodlně a často přehlížejí nebo si ani neuvědomují rizika, která s tím souvisejí. Je klíčové poskytnout jim potřebné informace, znalosti a dovednosti, aby mohli co nejlépe využívat tyto kognitivní zdroje a získat přístup k obrovskému množství informací. Na druhé straně by měli být schopni se orientovat a čelit rizikům, která přicházejí s intenzivním zapojením do digitálního světa.
Název v anglickém jazyce
Children and Adolescent in the Digital World
Popis výsledku anglicky
Social networks, virtual reality, and artificial intelligence offer new avenues for education, communication, and entertainment, but they also bring certain significant risks. The main focus of this article is the issue of benefits and risks of the virtual world and its selected platforms for children and adolescents. This includes the realm of social and communication networks, online gaming, virtual reality, and the utilization of artificial intelligence. The article emphasizes the potential benefits, as well as the possible risks associated with these tools for children and young people. The "digital space" in which these platforms operate forms a "natural environment" for children and young people, where they feel very comfortable and often overlook or are not even aware of the risks involved. It is crucial to provide them with the necessary information, knowledge, and skills to make the most of these cognitive resources and gain access to a vast amount of information. On the other hand, they should be able to navigate and address the risks that come with intensive involvement in the digital world.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY
ISBN
978-80-87291-34-4
ISSN
2788-2012
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
231-244
Název nakladatele
Vysoká škola PRIGO
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Frenštát pod Radhoštěm
Datum konání akce
5. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—