Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Děti a dospívající v digitálním světě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F23%3AN0000053" target="_blank" >RIV/25840886:_____/23:N0000053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2023/11/23_Sigut_Vasutova.pdf" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2023/11/23_Sigut_Vasutova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Děti a dospívající v digitálním světě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sociální sítě, virtuální realita a umělá inteligence nabízejí nové možnosti pro vzdělávání, komunikaci a zábavu, ale zároveň přinášejí i určité značné rizika. Hlavním zaměřením tohoto článku je téma výhod a rizik virtuálního světa a jeho vybraných platforem pro děti a dospívající. To zahrnuje oblast sociálních a komunikačních sítí, online her, virtuální reality a využívání umělé inteligence. Článek zdůrazňuje potenciální výhody, stejně jako možná rizika spojená s těmito nástroji pro děti a mladé lidi. „Digitální prostor“, v němž tyto platformy působí, tvoří „přirozené prostředí“ pro děti a mladistvé, kde se cítí velmi pohodlně a často přehlížejí nebo si ani neuvědomují rizika, která s tím souvisejí. Je klíčové poskytnout jim potřebné informace, znalosti a dovednosti, aby mohli co nejlépe využívat tyto kognitivní zdroje a získat přístup k obrovskému množství informací. Na druhé straně by měli být schopni se orientovat a čelit rizikům, která přicházejí s intenzivním zapojením do digitálního světa.

  • Název v anglickém jazyce

    Children and Adolescent in the Digital World

  • Popis výsledku anglicky

    Social networks, virtual reality, and artificial intelligence offer new avenues for education, communication, and entertainment, but they also bring certain significant risks. The main focus of this article is the issue of benefits and risks of the virtual world and its selected platforms for children and adolescents. This includes the realm of social and communication networks, online gaming, virtual reality, and the utilization of artificial intelligence. The article emphasizes the potential benefits, as well as the possible risks associated with these tools for children and young people. The "digital space" in which these platforms operate forms a "natural environment" for children and young people, where they feel very comfortable and often overlook or are not even aware of the risks involved. It is crucial to provide them with the necessary information, knowledge, and skills to make the most of these cognitive resources and gain access to a vast amount of information. On the other hand, they should be able to navigate and address the risks that come with intensive involvement in the digital world.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC POLICY

  • ISBN

    978-80-87291-34-4

  • ISSN

    2788-2012

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    231-244

  • Název nakladatele

    Vysoká škola PRIGO

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Frenštát pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    5. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku