Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ADVANTAGES AND RISKS OF SOCIALIZING YOUNG PEOPLE ON THE INTERNET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F18%3A00323167" target="_blank" >RIV/68407700:21630/18:00323167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.21125/edulearn.2018.1576" target="_blank" >https://doi.org/10.21125/edulearn.2018.1576</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.1576" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.1576</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ADVANTAGES AND RISKS OF SOCIALIZING YOUNG PEOPLE ON THE INTERNET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to highlight the advantages and risks of socializing children and adolescents in cyberspace. The reason is that there are currently many questions about what impact on socialization of children and young people has life in network. Often, one-sided views emphasizing one or the other point of view are presented. Digital technologies have created "new media", computers, tablets, players, mobile phones, the internet, which allow constant and immediate exchange of information. Simultaneously together with the Internet was developed cyberspace, an international virtual social environment in which children establish social relationships at a distance, literally across countries and continents, and communicate according to their own interests and preferences. At the same time, a number of new deviations occur in cyberspace. In any case, the young generation is intensively socializing on the Internet. The paper tries to name the positive and negative aspects of the virtual world and to bridge the contradictions by offering a view of the positive and negative effects of cyberspace on the young generation. It is of particular importance to show the importance of peer learning in socializing children and young people on the Internet. The methodology of the paper is based on a critical analysis of professional resources and research in the area.

  • Název v anglickém jazyce

    ADVANTAGES AND RISKS OF SOCIALIZING YOUNG PEOPLE ON THE INTERNET

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to highlight the advantages and risks of socializing children and adolescents in cyberspace. The reason is that there are currently many questions about what impact on socialization of children and young people has life in network. Often, one-sided views emphasizing one or the other point of view are presented. Digital technologies have created "new media", computers, tablets, players, mobile phones, the internet, which allow constant and immediate exchange of information. Simultaneously together with the Internet was developed cyberspace, an international virtual social environment in which children establish social relationships at a distance, literally across countries and continents, and communicate according to their own interests and preferences. At the same time, a number of new deviations occur in cyberspace. In any case, the young generation is intensively socializing on the Internet. The paper tries to name the positive and negative aspects of the virtual world and to bridge the contradictions by offering a view of the positive and negative effects of cyberspace on the young generation. It is of particular importance to show the importance of peer learning in socializing children and young people on the Internet. The methodology of the paper is based on a critical analysis of professional resources and research in the area.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings (10th International Conference on Education and New Learning Technologies)

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    2340-1117

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    6625-6629

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000531474301010