Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does Education Affect Religiosity? Causal Evidence from a Conservative Emerging Economy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F24%3AN0000024" target="_blank" >RIV/25840886:_____/24:N0000024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://academic.oup.com/cesifo/article-abstract/70/1/34/7633259?redirectedFrom=fulltext" target="_blank" >https://academic.oup.com/cesifo/article-abstract/70/1/34/7633259?redirectedFrom=fulltext</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/cesifo/ifae003" target="_blank" >10.1093/cesifo/ifae003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does Education Affect Religiosity? Causal Evidence from a Conservative Emerging Economy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Does education make people more or less religious? The previous literature offers mixed findings on the relationship between education and religiosity. This may be due to endogeneity bias: education and religiosity can be caused by a third variable such as culture or upbringing. We instrument education by exposure to the 1997 education reform in Turkey which increased mandatory schooling from 5 to 8 years. The schooling reform increased the probability that young girls would complete 8 years of schooling and report lower religiosity later in life. The reform apparently did not influence such outcomes for boys. These effects are observed primarily in females growing up in strongly religious or poor areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Does Education Affect Religiosity? Causal Evidence from a Conservative Emerging Economy

  • Popis výsledku anglicky

    Does education make people more or less religious? The previous literature offers mixed findings on the relationship between education and religiosity. This may be due to endogeneity bias: education and religiosity can be caused by a third variable such as culture or upbringing. We instrument education by exposure to the 1997 education reform in Turkey which increased mandatory schooling from 5 to 8 years. The schooling reform increased the probability that young girls would complete 8 years of schooling and report lower religiosity later in life. The reform apparently did not influence such outcomes for boys. These effects are observed primarily in females growing up in strongly religious or poor areas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CESifo Economic Studies

  • ISSN

    1610-241X

  • e-ISSN

    1612-7501

  • Svazek periodika

    70

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    34–50

  • Kód UT WoS článku

    001189624800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85189947667