New technologies of forging crankshaft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25877950%3A_____%2F12%3A%230000021" target="_blank" >RIV/25877950:_____/12:#0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New technologies of forging crankshaft
Popis výsledku v původním jazyce
The main target consists in reduction of mass of the ship engine. This effort is manifested also in design of crankshafts. One posibility is to replace the semi-built-up design by a welded variant. Compared to original engine this variant would reduce the dimensions and therefore also mass of the crankshaft and naturally also the mass of the whole engine. The principle of mass reduction consist in shortening of the overall length of crank throw, since the welded variant does not require necessary clasping force for individual crank throw and main pins and it is therefore not necessary to form massive crank web ? contrary to the original hot-pressed main pin. Type S35MC is a representative of such crankschafts. Forging of crank throw for these types ofcrankshafts was verified by modelling.
Název v anglickém jazyce
New technologies of forging crankshaft
Popis výsledku anglicky
The main target consists in reduction of mass of the ship engine. This effort is manifested also in design of crankshafts. One posibility is to replace the semi-built-up design by a welded variant. Compared to original engine this variant would reduce the dimensions and therefore also mass of the crankshaft and naturally also the mass of the whole engine. The principle of mass reduction consist in shortening of the overall length of crank throw, since the welded variant does not require necessary clasping force for individual crank throw and main pins and it is therefore not necessary to form massive crank web ? contrary to the original hot-pressed main pin. Type S35MC is a representative of such crankschafts. Forging of crank throw for these types ofcrankshafts was verified by modelling.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F117" target="_blank" >FR-TI2/117: *Výzkum a vývoj nové technologie kování velkých nadrozměrných výkovků v zápustce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kovárenství
ISSN
1213-9289
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
44
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
17-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—