Forging of crankshafts for ship engines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F11%3A86081175" target="_blank" >RIV/61989100:27360/11:86081175 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25877950:_____/11:#0000024
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Forging of crankshafts for ship engines
Popis výsledku v původním jazyce
Leading world manufacturers of ship engines strive for a change in design. The main target consists in reduction of mass of the ship engine. This effort is manifested also in design of crankshafts. One possibility is to replace the semi-built-up design by a welded variant. Compared to original engine this variant would reduce the dimensions and therefore also mass of the crankshaft and naturally also the mass of the whole engine. The principle of mass reduction consist in shortening of the overall length of crank throw, since the welded variant does not require necessary clasping force for individual crank throw and main pins and it is therefore not necessary to form massive crank web - contrary to the original hot-pressed main pin. Type L 60 MC is a representative of such crankshafts. Manufacture of crank throw for these types of crankshafts was verified by modelling and it is described in experimental part.
Název v anglickém jazyce
Forging of crankshafts for ship engines
Popis výsledku anglicky
Leading world manufacturers of ship engines strive for a change in design. The main target consists in reduction of mass of the ship engine. This effort is manifested also in design of crankshafts. One possibility is to replace the semi-built-up design by a welded variant. Compared to original engine this variant would reduce the dimensions and therefore also mass of the crankshaft and naturally also the mass of the whole engine. The principle of mass reduction consist in shortening of the overall length of crank throw, since the welded variant does not require necessary clasping force for individual crank throw and main pins and it is therefore not necessary to form massive crank web - contrary to the original hot-pressed main pin. Type L 60 MC is a representative of such crankshafts. Manufacture of crank throw for these types of crankshafts was verified by modelling and it is described in experimental part.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F117" target="_blank" >FR-TI2/117: *Výzkum a vývoj nové technologie kování velkých nadrozměrných výkovků v zápustce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hutnické listy
ISSN
0018-8069
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
37-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—