Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Forging of crankshafts for ship engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F11%3A86081175" target="_blank" >RIV/61989100:27360/11:86081175 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25877950:_____/11:#0000024

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Forging of crankshafts for ship engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Leading world manufacturers of ship engines strive for a change in design. The main target consists in reduction of mass of the ship engine. This effort is manifested also in design of crankshafts. One possibility is to replace the semi-built-up design by a welded variant. Compared to original engine this variant would reduce the dimensions and therefore also mass of the crankshaft and naturally also the mass of the whole engine. The principle of mass reduction consist in shortening of the overall length of crank throw, since the welded variant does not require necessary clasping force for individual crank throw and main pins and it is therefore not necessary to form massive crank web - contrary to the original hot-pressed main pin. Type L 60 MC is a representative of such crankshafts. Manufacture of crank throw for these types of crankshafts was verified by modelling and it is described in experimental part.

  • Název v anglickém jazyce

    Forging of crankshafts for ship engines

  • Popis výsledku anglicky

    Leading world manufacturers of ship engines strive for a change in design. The main target consists in reduction of mass of the ship engine. This effort is manifested also in design of crankshafts. One possibility is to replace the semi-built-up design by a welded variant. Compared to original engine this variant would reduce the dimensions and therefore also mass of the crankshaft and naturally also the mass of the whole engine. The principle of mass reduction consist in shortening of the overall length of crank throw, since the welded variant does not require necessary clasping force for individual crank throw and main pins and it is therefore not necessary to form massive crank web - contrary to the original hot-pressed main pin. Type L 60 MC is a representative of such crankshafts. Manufacture of crank throw for these types of crankshafts was verified by modelling and it is described in experimental part.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI2%2F117" target="_blank" >FR-TI2/117: *Výzkum a vývoj nové technologie kování velkých nadrozměrných výkovků v zápustce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hutnické listy

  • ISSN

    0018-8069

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    37-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus