Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Power of Language, Learning and Socialization: Romani and Ebonics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25940082%3A_____%2F17%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25940082:_____/17:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/15348458.2016.1265451" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/15348458.2016.1265451</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/15348458.2016.1265451" target="_blank" >10.1080/15348458.2016.1265451</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Power of Language, Learning and Socialization: Romani and Ebonics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article draws attention to the role one’s language plays in socialization and explains the misunderstandings and conflicts over the integration of the Roma in the Czech Republic. Recognizing the role of home language leads to successful socialization. By not demanding that schools account for home language in the process of teaching, the Roma have implicitly agreed that Czech is the natural way through which children of diverse cultural backgrounds access education and adapt. Children of minorities and namely, the Roma, have been disadvantaged by cultural assumptions enabling teachers, curricula, and textbooks to construct the profile of a Czech student in a way that precludes his or her multicultural origin. To compare, the study provides insight into the conflict between Standard American English and Afro-American English and highlights its factors, legal resolutions, and contemporary situation. The article also reviews research on bilingual classrooms and learning in the United States and suggests that it is relevant to the contentious interrelationship of standard Czech and Romani at schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The Power of Language, Learning and Socialization: Romani and Ebonics

  • Popis výsledku anglicky

    This article draws attention to the role one’s language plays in socialization and explains the misunderstandings and conflicts over the integration of the Roma in the Czech Republic. Recognizing the role of home language leads to successful socialization. By not demanding that schools account for home language in the process of teaching, the Roma have implicitly agreed that Czech is the natural way through which children of diverse cultural backgrounds access education and adapt. Children of minorities and namely, the Roma, have been disadvantaged by cultural assumptions enabling teachers, curricula, and textbooks to construct the profile of a Czech student in a way that precludes his or her multicultural origin. To compare, the study provides insight into the conflict between Standard American English and Afro-American English and highlights its factors, legal resolutions, and contemporary situation. The article also reviews research on bilingual classrooms and learning in the United States and suggests that it is relevant to the contentious interrelationship of standard Czech and Romani at schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Language, Identity & Education

  • ISSN

    1534-8458

  • e-ISSN

    1532-7701

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    45-58

  • Kód UT WoS článku

    000395071500004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85011350010