Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Home preparation of anglophone children for school: The influence of a different culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521123" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521123 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.02.02" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.02.02</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.02.02" target="_blank" >10.7441/soced.2018.06.02.02</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Home preparation of anglophone children for school: The influence of a different culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This qualitative study deals with home preparation for school of children with a different cultural background in the Czech Republic. This specifically concerns the anglophone minority group that reside in the country. According to Kachru’s model, the Czech Republic belongs to the Expanding Circle, which means that the English language is only present as a foreign language. In the methodological part of this study, we focus on children with English as their mother tongue who attend Czech primary schools in the Czech Republic. These children need to cope not only with the different culture background of their parents, but also with a different language of education than their mother tongue. The parents in the families under examination try to make the conditions for school preparation easier for the children, but they encounter completely different problems with respect to their monocultural peers. In exceptional cases, they are even forced to change primary schoo

  • Název v anglickém jazyce

    Home preparation of anglophone children for school: The influence of a different culture

  • Popis výsledku anglicky

    This qualitative study deals with home preparation for school of children with a different cultural background in the Czech Republic. This specifically concerns the anglophone minority group that reside in the country. According to Kachru’s model, the Czech Republic belongs to the Expanding Circle, which means that the English language is only present as a foreign language. In the methodological part of this study, we focus on children with English as their mother tongue who attend Czech primary schools in the Czech Republic. These children need to cope not only with the different culture background of their parents, but also with a different language of education than their mother tongue. The parents in the families under examination try to make the conditions for school preparation easier for the children, but they encounter completely different problems with respect to their monocultural peers. In exceptional cases, they are even forced to change primary schoo

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální pedagogika | Social Education

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    26-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus