Third culture children in the Czech Republic: the influence of parents´ culture on preparing for school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521278" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521278 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/em/9/em909.pdf" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/em/9/em909.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/em.2018.02.09." target="_blank" >10.15804/em.2018.02.09.</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Third culture children in the Czech Republic: the influence of parents´ culture on preparing for school
Popis výsledku v původním jazyce
Third culture children are relatively new research topic in the Czech Republic. This qualitative study pursues children, whose native languages are Czech and English, and each of the parent has from different cultural backround. Their children attend primary schools here in the Czech Republic, often encounter different problems in preparing for school education than their monocultural peers. In the methodological part, we try to identify these problems, together with the reasons why these families live in the Czech Republic, although it is not always easy for their children.
Název v anglickém jazyce
Third culture children in the Czech Republic: the influence of parents´ culture on preparing for school
Popis výsledku anglicky
Third culture children are relatively new research topic in the Czech Republic. This qualitative study pursues children, whose native languages are Czech and English, and each of the parent has from different cultural backround. Their children attend primary schools here in the Czech Republic, often encounter different problems in preparing for school education than their monocultural peers. In the methodological part, we try to identify these problems, together with the reasons why these families live in the Czech Republic, although it is not always easy for their children.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukacja międzykulturowa
ISSN
2299-4106
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
179-192
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—