Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Third culture children in the Czech Republic: the influence of parents´ culture on preparing for school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521278" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521278 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/em/9/em909.pdf" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/images/pliki/em/9/em909.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/em.2018.02.09." target="_blank" >10.15804/em.2018.02.09.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Third culture children in the Czech Republic: the influence of parents´ culture on preparing for school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Third culture children are relatively new research topic in the Czech Republic. This qualitative study pursues children, whose native languages are Czech and English, and each of the parent has from different cultural backround. Their children attend primary schools here in the Czech Republic, often encounter different problems in preparing for school education than their monocultural peers. In the methodological part, we try to identify these problems, together with the reasons why these families live in the Czech Republic, although it is not always easy for their children.

  • Název v anglickém jazyce

    Third culture children in the Czech Republic: the influence of parents´ culture on preparing for school

  • Popis výsledku anglicky

    Third culture children are relatively new research topic in the Czech Republic. This qualitative study pursues children, whose native languages are Czech and English, and each of the parent has from different cultural backround. Their children attend primary schools here in the Czech Republic, often encounter different problems in preparing for school education than their monocultural peers. In the methodological part, we try to identify these problems, together with the reasons why these families live in the Czech Republic, although it is not always easy for their children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukacja międzykulturowa

  • ISSN

    2299-4106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    179-192

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus