Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socially Responsible Consumer Behavior and Customer Segmentation in the Retail Banking Sector

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25940082%3A_____%2F19%3AN0000044" target="_blank" >RIV/25940082:_____/19:N0000044 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socially Responsible Consumer Behavior and Customer Segmentation in the Retail Banking Sector

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility (CSR) is a marketing approach focused on achieving commercial success in ways that create social value for society and its members, and adopting CSR as a company philosophy seems to be more challenging than could be expected. The article describes the current definition of Corporate Social Responsibility (CSR) and explores Socially Responsible Consumer Behavior (SRCB). There is increasing pressure to be profitable and behave in socially responsible ways. Digitalization has significantly changed many retail banking processes, from opening accounts, paying for goods and services to signing up for mortgages. One of the biggest progress is in payment methods, which can now be processed online using digital tools. This paper aims to introduce the new payment methods and analyze new forms of client segmentation based on the credit evaluation model in the context of local conditions. Banks and other financial institutions must find ways to manage and implement their digital transformation and how to offer added value to their customers.

  • Název v anglickém jazyce

    Socially Responsible Consumer Behavior and Customer Segmentation in the Retail Banking Sector

  • Popis výsledku anglicky

    Corporate Social Responsibility (CSR) is a marketing approach focused on achieving commercial success in ways that create social value for society and its members, and adopting CSR as a company philosophy seems to be more challenging than could be expected. The article describes the current definition of Corporate Social Responsibility (CSR) and explores Socially Responsible Consumer Behavior (SRCB). There is increasing pressure to be profitable and behave in socially responsible ways. Digitalization has significantly changed many retail banking processes, from opening accounts, paying for goods and services to signing up for mortgages. One of the biggest progress is in payment methods, which can now be processed online using digital tools. This paper aims to introduce the new payment methods and analyze new forms of client segmentation based on the credit evaluation model in the context of local conditions. Banks and other financial institutions must find ways to manage and implement their digital transformation and how to offer added value to their customers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50205 - Accounting

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th International Scientific Conference on IFRS - Global Rules and Local Use - Beyond the Numbers

  • ISBN

    978-80-907602-0-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    382-391

  • Název nakladatele

    Anglo-American University

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000649685400030