Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybridní pohonná jednotka HPJ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25947443%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/25947443:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/23:00374332

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hybridní pohonná jednotka HPJ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výsledek je Hybridní pohonná jednotka pro široké uplatnění v leteckém průmyslu. Tato pohonná jednotka je vyvinuta na nejnovějších technologiích (technologiích budoucnosti) a drží se nastávajících požadavků trhu. Pohonná jednotka se vyznačuje unikátně příznivými zástavbovými rozměry a příznivou zástavbovou váhou v poměru měrného výkonu na kg hmotnosti. Hybridní pohon je tvořený spalovacím motorem s elektromotorem propojenými volnoběžnou spojkou. Technické řešení je hybridní pohonná jednotka skládající se z elektromotoru a spalovacího motoru podle technického řešení, jehož podstata spočívá v tom, že výstupní hřídel spalovacího motoru je propojená s výstupní hřídelí elektromotoru pomocí volnoběžné spojky a obě tyto hřídele jsou podepřeny čepem pro zachování souososti. Při přenášení výkonu z výstupní hřídele spalovacího motoru volnoběžná spojka zabírá a výkon se dále přenáší na výstupní hřídel elektromotoru volnoběžná spojka prokluzuje a výkon se na výstupní hřídel spalovacího motoru nepřenáší a hřídel zůstává bez rotačního pohybu. Orientační výkonové parametry Hybridní pohonné jednotky jsou: výkon 80 kW při cca 2100 ot./min. Zástavbový průřez pohonné jednotky 40cm. Zástavbová provozní hmotnost pohonné jednotky 90 kg.

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid Drive System HDS

  • Popis výsledku anglicky

    The result is a Hybrid drive unit for wide application in the aviation industry. This power unit is developed on the latest technologies (future technologies) and adheres to the upcoming market requirements. The drive unit is characterized by uniquely favorable installation dimensions and a favorable built-in weight to specific power. The hybrid drive consists of an combustion engine and an electric motor connected by theoverrunning clutch. The technical solution is a hybrid drive unit consisting of an electric motor and an combustion engine according to the technical conept, the essence of which is that the output shaft of the i combustion engine is connected to the output shaft of the electric motor by means of an idle clutch and both of these shafts are supported by a pin to maintain alignment. When transferring power from the output shaft of the combustion engine, the idle clutch engages and the power is further transmitted to the output shaft of the electric motor, the idle clutch slips and the power is not transmitted to the output shaft of the combustion engine, and the shaft remains without rotational movement. Approximate performance parameters of the Hybrid drive units are: power 80 kW at approx. 2100 rpm. Installation cross-section of the drive unit 40 cm. Built-in operating weight of the drive unit 90 kg.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG17_176%2F0015659" target="_blank" >EG17_176/0015659: Vývoj Hybridní pohonné jednotky pro letecký průmysl</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    HPJ01

  • Číselná identifikace

    HPJ01

  • Technické parametry

    Orientační výkonové parametry Hybridní pohonné jednotky jsou: výkon 80 kW při cca 2100 ot./min. Zástavbový průřez pohonné jednotky 40cm. Zástavbová provozní hmotnost pohonné jednotky 90 kg.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomický přínos tohoto výsledku bude pro hlavního příjemce (DISTAR CZ a.s.) vyplývat až z prodeje výrobní licence Hybridní pohonné jednotky. Pro spolu příjemce (MGM COMPRO s.r.o. a ČVUT v Praze) bude ekonomický přínos vyplývat z procentuálního podílu z prodeje licence. Náklady na výrobu funkčního vzorku jsou cca 10 000 000,- Kč.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    25947443; 03093212; 68407700

  • Název vlastníka

    DISTAR CZ a.s.; MGM COMPRO s.r.o.; České vysoké učení technické v Praze

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem