Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybridní pohon tvořený spalovacím motorem s elektromotorem propojenými volnoběžnou spojkou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00374334" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00374334 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25947443:_____/23:N0000001

  • Výsledek na webu

    <a href="https://isdv.upv.gov.cz/webapp/!resdb.pta.frm" target="_blank" >https://isdv.upv.gov.cz/webapp/!resdb.pta.frm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hybridní pohon tvořený spalovacím motorem s elektromotorem propojenými volnoběžnou spojkou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technické řešení je hybridní pohonná jednotka skládající se z elektromotoru a spalovacího motoru podle technického řešení, jehož podstata spočívá v tom, že výstupní hřídel spalovacího motoru je propojená s výstupní hřídelí elektromotoru pomocí volnoběžné spojky a obě tyto hřídele jsou spolu podepřeny čepem pro zachování souososti, takže při přenášení výkonu z výstupní hřídele spalovacího motoru volnoběžná spojka zabírá a výkon se dále přenáší na výstupní hřídel elektromotoru, přičemž při přenášení výkonu z výstupní hřídele elektromotoru volnoběžná spojka prokluzuje a výkon se na výstupní hřídel spalovacího motoru nepřenáší a hřídel zůstává bez rotačního pohybu.

  • Název v anglickém jazyce

    A hybrid drive consisting of an internal combustion engine and an electric motor connected by an overrunning clutch

  • Popis výsledku anglicky

    The technical solution is a hybrid drive unit consisting of an electric motor and an combustion engine according to the technical solution, the essence of which is that the output shaft of the internal combustion engine is connected to the output shaft of the electric motor by means of an idle clutch, and both of these shafts are supported by a pin to maintain alignment, so when transferring power from the output shaft of the combustion engine, the freewheel clutch engages and the power is further transferred to the output shaft of the electric motor, while when transferring power from the output shaft of the electric motor, the freewheel clutch slips and the power is not transferred to the output shaft of the combustion engine, and the shaft remains without rotational movement.

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG17_176%2F0015659" target="_blank" >EG17_176/0015659: Vývoj Hybridní pohonné jednotky pro letecký průmysl</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    PUV2022-40323

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    DISTAR CZ a.s.; MGM COMPRO s.r.o.; České vysoké učení technické v Praze

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence