Hybridní pohon tvořený spalovacím motorem s elektromotorem propojenými volnoběžnou spojkou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00374334" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00374334 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25947443:_____/23:N0000001
Výsledek na webu
<a href="https://isdv.upv.gov.cz/webapp/!resdb.pta.frm" target="_blank" >https://isdv.upv.gov.cz/webapp/!resdb.pta.frm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hybridní pohon tvořený spalovacím motorem s elektromotorem propojenými volnoběžnou spojkou
Popis výsledku v původním jazyce
Technické řešení je hybridní pohonná jednotka skládající se z elektromotoru a spalovacího motoru podle technického řešení, jehož podstata spočívá v tom, že výstupní hřídel spalovacího motoru je propojená s výstupní hřídelí elektromotoru pomocí volnoběžné spojky a obě tyto hřídele jsou spolu podepřeny čepem pro zachování souososti, takže při přenášení výkonu z výstupní hřídele spalovacího motoru volnoběžná spojka zabírá a výkon se dále přenáší na výstupní hřídel elektromotoru, přičemž při přenášení výkonu z výstupní hřídele elektromotoru volnoběžná spojka prokluzuje a výkon se na výstupní hřídel spalovacího motoru nepřenáší a hřídel zůstává bez rotačního pohybu.
Název v anglickém jazyce
A hybrid drive consisting of an internal combustion engine and an electric motor connected by an overrunning clutch
Popis výsledku anglicky
The technical solution is a hybrid drive unit consisting of an electric motor and an combustion engine according to the technical solution, the essence of which is that the output shaft of the internal combustion engine is connected to the output shaft of the electric motor by means of an idle clutch, and both of these shafts are supported by a pin to maintain alignment, so when transferring power from the output shaft of the combustion engine, the freewheel clutch engages and the power is further transferred to the output shaft of the electric motor, while when transferring power from the output shaft of the electric motor, the freewheel clutch slips and the power is not transferred to the output shaft of the combustion engine, and the shaft remains without rotational movement.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG17_176%2F0015659" target="_blank" >EG17_176/0015659: Vývoj Hybridní pohonné jednotky pro letecký průmysl</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
PUV2022-40323
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
DISTAR CZ a.s.; MGM COMPRO s.r.o.; České vysoké učení technické v Praze
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence