Kvalita života a sociální ukazatele v současném marketingu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26033909%3A_____%2F20%3AN0000023" target="_blank" >RIV/26033909:_____/20:N0000023 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25739018:_____/20:N0000013
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita života a sociální ukazatele v současném marketingu
Popis výsledku v původním jazyce
Současný marketing se na kvalitu života dívá jako na podobu podnikatelského přístupu, který plánuje, stanovuje cenu, propaguje a distribuuje ekonomické produkty takovým způsobem, aby se dosáhlo maximálního uspokojení zákazníka. Hlavní úlohou sociálních ukazatelů v dnešním marketingu je měřit, neboli kvantitativně zachycovat a vyjadřovat dopady praktického používání marketingových nástrojů a postupů, zejména na makrospolečenské úrovni. Sociální ukazatele se zaměřují na oboustranný vztah mezi marketingem a společností, především na to, jak a nakolik marketing ovlivňuje společnost, a naopak zase společnost zpětně marketing. Zahraniční autoři se zaměřují na šest klíčových oblastí: bydlení, práce, zdraví, rodina, doprava a vzdělání. Již před 40 roky jsme pracovali s podstatně širší soustavou sociálních ukazatelů obsahující biosociální reprodukci, zdraví, práci, účast na řízení, příjmy, spotřebu, bydlení, prostorovou mobilitu, vzdělání, kulturu, rekreaci, sociální komunikaci a protispolečenské chování.
Název v anglickém jazyce
Quality of life and social indicators in contemporary marketing
Popis výsledku anglicky
Current marketing views quality of life as a form of business approach that plans, pricing, promotes and distributes economic products in such a way as to achieve maximum customer satisfaction. The main role of social indicators in today's marketing is to measure, or quantitatively capture and express the impacts of the practical use of marketing tools and procedures, especially at the macro-social level. Social indicators focus on the two-way relationship between marketing and society, especially on how and to what extent marketing affects society, and vice versa, society back marketing. Foreign authors focus on six key areas: housing, work, health, family, transport and education. Already 40 years ago, we worked with a much broader set of social indicators including biosocial reproduction, health, work, participation in management, income, consumption, housing, spatial mobility, education, culture, recreation, social communication and anti-social behavior.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kvalita života a sociální ukazatele v současném marketingu
ISBN
978-80-7556-079-7
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
68-74
Počet stran knihy
103
Název nakladatele
Vysoká škola evropských a regionálních studií, z. ú.
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—