Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Reality as a Tool for Civil Protection Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26033909%3A_____%2F25%3AN0000008" target="_blank" >RIV/26033909:_____/25:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vsers.cz/v4" target="_blank" >https://vsers.cz/v4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Reality as a Tool for Civil Protection Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter explores the transformative role of virtual reality (VR) as a tool in civil protection education. VR enables the simulation of realistic crisis scenarios—such as natural disasters, industrial accidents, or terrorist attacks—allowing both professionals and the general public to practice appropriate responses in a safe, controlled environment. The technology facilitates practical training in evacuation, first aid, and crisis communication, providing immediate feedback and supporting repeated practice without the risks and costs associated with real-life exercises. VR also enhances the coordination and tactical skills of integrated emergency services by enabling complex, multi-agency simulations. With ongoing advancements, VR is becoming more accessible and is increasingly integrated into both professional and public education, including school curricula. The chapter highlights the importance of instructor training, content development, and the adaptation of VR to specific user needs. Ultimately, VR is positioned as an indispensable and evolving tool for improving preparedness, response, and resilience in the face of emergencies.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Reality as a Tool for Civil Protection Education

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter explores the transformative role of virtual reality (VR) as a tool in civil protection education. VR enables the simulation of realistic crisis scenarios—such as natural disasters, industrial accidents, or terrorist attacks—allowing both professionals and the general public to practice appropriate responses in a safe, controlled environment. The technology facilitates practical training in evacuation, first aid, and crisis communication, providing immediate feedback and supporting repeated practice without the risks and costs associated with real-life exercises. VR also enhances the coordination and tactical skills of integrated emergency services by enabling complex, multi-agency simulations. With ongoing advancements, VR is becoming more accessible and is increasingly integrated into both professional and public education, including school curricula. The chapter highlights the importance of instructor training, content development, and the adaptation of VR to specific user needs. Ultimately, VR is positioned as an indispensable and evolving tool for improving preparedness, response, and resilience in the face of emergencies.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2025

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Development and Perspectives of Modern Technologies in Education in the Field of Civil Protection: Focus on Virtual Reality

  • ISBN

    978-80-7556-158-9

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    31-35

  • Počet stran knihy

    92

  • Název nakladatele

    Vysoká škola evropských a regionálních studií

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly