Ethics, Morality and Corporate Social Responsibility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000620" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethics, Morality and Corporate Social Responsibility
Popis výsledku v původním jazyce
In the second half of the twentieth century the issues of corporate social responsibility (CSR) gained increasing popularity and importance. Approach to CSR was evolving with different opinions on what is the essence of CSR and whether we are increasingthe value of companies through practicing CSR. The question was whether the ethical approach can help the company in any respect. In our contribution we want to unveil an issue of CSR and its relation to ethics and morality. Modern trends in CSR are based on the concept of Triple Bottom Line that is based in managerial theory and judge whether the corporate ethics is based on values or on pure effectiveness and strive to increase value for shareholders. In this contribution, we discuss the new trends inCSR and the concept of corporate citizenship and other emerging trends in today´s CSR using the grounded theory approach.
Název v anglickém jazyce
Ethics, Morality and Corporate Social Responsibility
Popis výsledku anglicky
In the second half of the twentieth century the issues of corporate social responsibility (CSR) gained increasing popularity and importance. Approach to CSR was evolving with different opinions on what is the essence of CSR and whether we are increasingthe value of companies through practicing CSR. The question was whether the ethical approach can help the company in any respect. In our contribution we want to unveil an issue of CSR and its relation to ethics and morality. Modern trends in CSR are based on the concept of Triple Bottom Line that is based in managerial theory and judge whether the corporate ethics is based on values or on pure effectiveness and strive to increase value for shareholders. In this contribution, we discuss the new trends inCSR and the concept of corporate citizenship and other emerging trends in today´s CSR using the grounded theory approach.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 8th International Days of Statistics and Economics
ISBN
978-80-87990-02-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
562-570
Název nakladatele
MELANDRIUM
Místo vydání
Slaný
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
11. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—