Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethics, Morality and Corporate Social Responsibility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F14%3A%230000620" target="_blank" >RIV/26138077:_____/14:#0000620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethics, Morality and Corporate Social Responsibility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the second half of the twentieth century the issues of corporate social responsibility (CSR) gained increasing popularity and importance. Approach to CSR was evolving with different opinions on what is the essence of CSR and whether we are increasingthe value of companies through practicing CSR. The question was whether the ethical approach can help the company in any respect. In our contribution we want to unveil an issue of CSR and its relation to ethics and morality. Modern trends in CSR are based on the concept of Triple Bottom Line that is based in managerial theory and judge whether the corporate ethics is based on values or on pure effectiveness and strive to increase value for shareholders. In this contribution, we discuss the new trends inCSR and the concept of corporate citizenship and other emerging trends in today´s CSR using the grounded theory approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethics, Morality and Corporate Social Responsibility

  • Popis výsledku anglicky

    In the second half of the twentieth century the issues of corporate social responsibility (CSR) gained increasing popularity and importance. Approach to CSR was evolving with different opinions on what is the essence of CSR and whether we are increasingthe value of companies through practicing CSR. The question was whether the ethical approach can help the company in any respect. In our contribution we want to unveil an issue of CSR and its relation to ethics and morality. Modern trends in CSR are based on the concept of Triple Bottom Line that is based in managerial theory and judge whether the corporate ethics is based on values or on pure effectiveness and strive to increase value for shareholders. In this contribution, we discuss the new trends inCSR and the concept of corporate citizenship and other emerging trends in today´s CSR using the grounded theory approach.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 8th International Days of Statistics and Economics

  • ISBN

    978-80-87990-02-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    562-570

  • Název nakladatele

    MELANDRIUM

  • Místo vydání

    Slaný

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    11. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku