Kryptoměny jako marketingový nástroj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000536" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000536 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.svse.cz/uploads/File/Sborniky/NT/NT_2014.pdf" target="_blank" >http://www.svse.cz/uploads/File/Sborniky/NT/NT_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kryptoměny jako marketingový nástroj
Popis výsledku v původním jazyce
Kryptoměny a zejména Bitcoin jsou relativně novým jevem. Měny založené na blockchainu (P2P decentralizovaném systému validace) existují od roku 2009 a představují multi-miliardový trh. V tomto článku pojednáváme o tom, že mohou být vnímány jako vysoce nevyužitý potenciál marketingu. Zaprvé mohou být využity k pozvednutí profilu společnosti. Počet společností ve fyzických obchodech nebo na internetu, které přijímají Bitcoin, je nízký a každé nové místo vyvolává zvědavost a láká nové zákazníky nejen ve společenství Bitcoin, ale in u široké veřejnosti. Tento potenciál je nevyužitý, i když představení možnosti pro přijetí Bitcoinu je velmi jednoduché a nevyžaduje žádnou znalost celého systému ani manipulaci s těmito měnami. Zadruhé, jsme představili potenciál kryptoměn v mikromarketingu. Ukázali jsme, že uživatelé Bitcoinu mohou být považováni za specifickou skupinu mladých, vzdělaných lidí, většinou zastánce absolutní svobody. Taková informace může být použita pro vhodnější cílovou skupin
Název v anglickém jazyce
UsingCryptocurrencies as a Marketing Tool
Popis výsledku anglicky
Cryptocurrencies and especially Bitcoin are a relatively new phenomenon. Currencies based on blockchain (P2P decentralized system of validation) exist from 2009 and represent a multi-billion market. In this paper we argue that they can be seen as a highly untapped potential for marketing. First, they can be used to raise the profile of the company. The number of companies in physical stores or on the internet accepting Bitcoins is low and each new place gives rise of curiosity and attracts new customersnot only in the Bitcoin community but even in general public. This potential is untapped, even though the introduction of the possibility to accept Bitcoin is very simple and requires no knowledge of the entire system or even any manipulation of these currencies.Second, we have shown the potential of cryptocurrencies in micromarketing. We have shown that users of Bitcoin can be considered as a specific group of young, educated men, mostly libertarianoriented. Such information can be use
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy, New Trends 2014
ISBN
978-80-87314-67-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
227-234
Název nakladatele
Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo
Místo vydání
Znojmo
Místo konání akce
Znojmo
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—