Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fast-Time Digital Age and Lifestyle Changes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000891" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fast-Time Digital Age and Lifestyle Changes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims at providing insight on certain social and psychological aspects of lifestyle changes in the environment of expanding information and communication technologies across the life of late modern society. We will have a closer look at the media multitasking phenomenon, which entails a merger of work and entertainment, as initially separate activities with a clearly defined border. We will try to suggest that multitasking as part of digital literacy represents the ability of humans to quickly enter into series of communication acts, capture various information flows and multiply medial inputs, while reducing the ability of digital network actors to analyse information, distinguish the degree of its relevance and critically assess information in the context of additional circumstances.

  • Název v anglickém jazyce

    Fast-Time Digital Age and Lifestyle Changes

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims at providing insight on certain social and psychological aspects of lifestyle changes in the environment of expanding information and communication technologies across the life of late modern society. We will have a closer look at the media multitasking phenomenon, which entails a merger of work and entertainment, as initially separate activities with a clearly defined border. We will try to suggest that multitasking as part of digital literacy represents the ability of humans to quickly enter into series of communication acts, capture various information flows and multiply medial inputs, while reducing the ability of digital network actors to analyse information, distinguish the degree of its relevance and critically assess information in the context of additional circumstances.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23870S" target="_blank" >GA13-23870S: Proměny způsobu života a modernizační procesy v mikroregionu Hlučínsko</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity -Digital Life II.

  • ISBN

    9788081057809

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    206-220

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnavě

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice - Trnava

  • Datum konání akce

    10. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku