Fast-Time Digital Age and Lifestyle Changes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F15%3A%230000891" target="_blank" >RIV/26138077:_____/15:#0000891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fast-Time Digital Age and Lifestyle Changes
Popis výsledku v původním jazyce
The article aims at providing insight on certain social and psychological aspects of lifestyle changes in the environment of expanding information and communication technologies across the life of late modern society. We will have a closer look at the media multitasking phenomenon, which entails a merger of work and entertainment, as initially separate activities with a clearly defined border. We will try to suggest that multitasking as part of digital literacy represents the ability of humans to quickly enter into series of communication acts, capture various information flows and multiply medial inputs, while reducing the ability of digital network actors to analyse information, distinguish the degree of its relevance and critically assess information in the context of additional circumstances.
Název v anglickém jazyce
Fast-Time Digital Age and Lifestyle Changes
Popis výsledku anglicky
The article aims at providing insight on certain social and psychological aspects of lifestyle changes in the environment of expanding information and communication technologies across the life of late modern society. We will have a closer look at the media multitasking phenomenon, which entails a merger of work and entertainment, as initially separate activities with a clearly defined border. We will try to suggest that multitasking as part of digital literacy represents the ability of humans to quickly enter into series of communication acts, capture various information flows and multiply medial inputs, while reducing the ability of digital network actors to analyse information, distinguish the degree of its relevance and critically assess information in the context of additional circumstances.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23870S" target="_blank" >GA13-23870S: Proměny způsobu života a modernizační procesy v mikroregionu Hlučínsko</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity -Digital Life II.
ISBN
9788081057809
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
206-220
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie - Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnavě
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice - Trnava
Datum konání akce
10. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—