Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Research of material properties for the automotive industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F15%3A%230000761" target="_blank" >RIV/26316919:_____/15:#0000761 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Research of material properties for the automotive industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research was to measure material properties of steels for the automotive industry and define the limits of technological conditions for their operation. It was the determination of strength and deformation characteristics and especially fatigue properties. The research was determined Manso-Coffin curve to the area high cycle 1 000 000 fatigue cycles. Based on sample dimensions and documents delivered (chemical composition, range of operating conditions, method of stress in real traffic) was established a methodology to solve the problem: 1. Determination of the size and geometry of the test pieces. 2. Determination of the test conditions. 3. Manufacturing specimens. 4. Experimental conducting tests and measurements. 5. Evaluation of theexperiment and writing technical reports.

  • Název v anglickém jazyce

    The Research of material properties for the automotive industry

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to measure material properties of steels for the automotive industry and define the limits of technological conditions for their operation. It was the determination of strength and deformation characteristics and especially fatigue properties. The research was determined Manso-Coffin curve to the area high cycle 1 000 000 fatigue cycles. Based on sample dimensions and documents delivered (chemical composition, range of operating conditions, method of stress in real traffic) was established a methodology to solve the problem: 1. Determination of the size and geometry of the test pieces. 2. Determination of the test conditions. 3. Manufacturing specimens. 4. Experimental conducting tests and measurements. 5. Evaluation of theexperiment and writing technical reports.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    15

  • Místo vydání

    Dobřany, CZ

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Mubea Inc

  • Verze