Výzkum materiálových vlastností bezešvých trubek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F18%3AN0000184" target="_blank" >RIV/26316919:_____/18:N0000184 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/26316919:_____/16:N0000115
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum materiálových vlastností bezešvých trubek
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu bylo změřit materiálové charakteristiky ocelí pro automobilový průmysl a stanovit meze technologických podmínek při jejich provozování. Pro komplexní pohled na zkoumané materiály byla provedena řada mechanických testů, která byla doplněna studiem mikrostrukturních stavů. Z hlediska výzkumu mechanických vlastností byla zkoumána celá řada vlastností jako např. lokální vlastnosti svarových spojů pomocí mikro-tahových vzorků, měření napěťově deformačních křivek v širokém intervalu teplot a deformačních rychlostí jako podklady pro vstup do MKP modelů, lomová houževnatost, rychlost šíření únavové trhlin včetně prahových hodnot atd. Předmětem výzkumu byl i vývoj metodik zkoušení kroužkových vzorků a jejich následná analýza zahrnující stanovení přechodových křivek Lze tedy říci, že oceli pro automobilový průmysl je třeba zkoušet při provozních podmínkách (způsob zatěžování, teplota okolí, chemické složení atmosféry, tlak apod.) Na základě rozměrů vzorků a podkladů dodaných zákazníkem (rozsah provozních podmínek, směr zkoušení, anizotropie) byl stanoven metodický postup řešení daného problému: 1. Vývoj metodiky zkoušení 2. Stanovení velikosti a geometrie zkušebních těles. 3. Stanovení zkušebních podmínek. 4. Výroba zkušebních těles. 5. Experimentální provedení zkoušek a zkoumání mikrostruktury. 6. Vyhodnocení experimentu a sepsání technické zprávy.
Název v anglickém jazyce
The research of material properties of seamless tubes
Popis výsledku anglicky
The aim of the research was to measure the material characteristics of steels for the automotive industry and to set the limits of technological conditions for their operation. For analysis of the impact strength of pipes in the transverse direction, a special testing methodology had to be developed. The subject of the research was the development of methodologies for ring sample testing and their subsequent analysis, including the determination of transient curves, Charpy tests of ring specimen, tensile tests, microstructure analysis, and the proportions of phases, hardness and grain size distribution. Automotive steels should be tested under operating conditions (loading method, ambient temperature, atmospheric chemical composition, pressure, etc.) Based on the dimensions of the samples and information supplied by the customer (range of operating conditions, direction of testing, anisotropy) the methodological procedure for solving the problem was set: 1. Development of testing methodology 2. Determination of the size and geometry of the test bodies. 3. Determination of test conditions. 4. Manufacture of test specimens. 5. Experimental testing and measurement. 6. Evaluation of the experiment and writing of the technical report.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
58
Místo vydání
Dobřany
Název nakladatele resp. objednatele
Benteler Steel/Tube GmbH
Verze
—