Společenská odpovědnost firem a její uplatnění v cestovním ruchu České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F15%3A%230000134" target="_blank" >RIV/26441021:_____/15:#0000134 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Společenská odpovědnost firem a její uplatnění v cestovním ruchu České republiky
Popis výsledku v původním jazyce
Společenská odpovědnost firem se zabývá dopady jednání podniku na jeho okolí a celou společnost a chápe firmu jako subjekt, který má určité úkoly ve společnosti, v níž působí. Cílem předloženého příspěvku je podat ucelený přehled o problematice společenské odpovědnosti firem obecně i v oblasti cestovního ruchu, stručně ji analyzovat v podmínkách České republiky a představit hlavní závěry z primárních a sekundárních výzkumů. Mezi výsledky výzkumu realizovaného v roce 2012 mezi podniky cestovních kanceláří, cestovních agentur a ubytovacích zařízení v České republice patří např. fakt, že přestože 52 % cestovních kanceláří/agentur a 88 % ubytovacích zařízení se s konceptem společenské odpovědnosti firem ještě nesetkalo, řadu jeho aktivit již realizují, neboť je k tomu vedou především etickomorální důvody.
Název v anglickém jazyce
Corporate social responsibility and its application in tourism of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The concept of corporate social responsibility belongs among the topics of a globalized world. In the Czech environment the concept came together with international firms in the late 90's. Corporate social responsibility is concerned with the behavior ofthe impact on its surroundings and society as a whole and understands the business as an entity that has certain tasks in the society in which it operates. When it comes to tourism, we can say that for it, it is fundamentally important social responsibility. It should be taken into consideration during tourist activities and practice at destinations, businesses and tourists. The aim of this paper is to provide a comprehensive overview of corporate responsibility in general and in connection to the tourism, briefly analyze it in the Czech Republic and to introduce the main conclusions from primary and secondary research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy cestovního ruchu
ISBN
978-80-88064-09-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
82-92
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
26. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—