Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing Tourism SMEs Development through Food Tourism in the Czech Regions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F16%3AN0000005" target="_blank" >RIV/26441021:_____/16:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing Tourism SMEs Development through Food Tourism in the Czech Regions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the impact of food tourism development on SMEs in the Czech regions. Czech regions combine some prerequisites for food tourism development with a long lasting tradition of preparation food culture. SMEs focusing on food preparation and services were subject to qualitative research using primary and secondary data. The further development of food tourism in the Czech regions is outlined based on the results of the analysis. The research included face-to-face interviews in a one-to-one setting with thirty tourism stakeholders. The entire sample was selected by snowball sampling method. Given the qualitative nature of the information gathered and the size of the sample, the survey responses were not amenable to statistical analysis. Based on the interviews conducted it can be stated that the offer of regional food and local drinks has the important influence on the revenue growth of SMEs, it increases the guests traffic, improves the image and enhance the average spending of guests.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing Tourism SMEs Development through Food Tourism in the Czech Regions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the impact of food tourism development on SMEs in the Czech regions. Czech regions combine some prerequisites for food tourism development with a long lasting tradition of preparation food culture. SMEs focusing on food preparation and services were subject to qualitative research using primary and secondary data. The further development of food tourism in the Czech regions is outlined based on the results of the analysis. The research included face-to-face interviews in a one-to-one setting with thirty tourism stakeholders. The entire sample was selected by snowball sampling method. Given the qualitative nature of the information gathered and the size of the sample, the survey responses were not amenable to statistical analysis. Based on the interviews conducted it can be stated that the offer of regional food and local drinks has the important influence on the revenue growth of SMEs, it increases the guests traffic, improves the image and enhance the average spending of guests.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XIX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách

  • ISBN

    978-80-210-8273-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1064-1072

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Čejkovice

  • Místo konání akce

    Čejkovice

  • Datum konání akce

    15. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku