Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Local Food as a Tool of Tourism Development in Regions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F21%3A%230000190" target="_blank" >RIV/02819180:_____/21:#0000190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/article/local-food-as-a-tool-of-tourism-development-in-regions/259553" target="_blank" >https://www.igi-global.com/article/local-food-as-a-tool-of-tourism-development-in-regions/259553</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/IJTHMDA.20210101.oa1" target="_blank" >10.4018/IJTHMDA.20210101.oa1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Local Food as a Tool of Tourism Development in Regions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims to identify the importance of local food for both the demand and supply sides and to show how local food can be bounded with tourism development in the region. The data presented are based on secondary and primary research. Secondary research includes the literature review and content analysis of documents. The qualitative research included a questionnaire survey among guests of the gastronomic establishments and entrepreneurs. Partial least squares variant of linear discriminant analysis (PLS-LDA) and partial least squares (PLS) as an alternative to standard multivariate methods were used to show the gastronomic establishments guests' and entrepreneurs' opinions on local seasonal food and beverages. The opinions are moreover related to the economically driven interest of guests and entrepreneurs. Based on the typical random variable source, data were gathered from three Czech regions covering the scope of this study. The significant disputes between opinions on local food and beverages are directly applicable in practice, including individual items.

  • Název v anglickém jazyce

    Local Food as a Tool of Tourism Development in Regions

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to identify the importance of local food for both the demand and supply sides and to show how local food can be bounded with tourism development in the region. The data presented are based on secondary and primary research. Secondary research includes the literature review and content analysis of documents. The qualitative research included a questionnaire survey among guests of the gastronomic establishments and entrepreneurs. Partial least squares variant of linear discriminant analysis (PLS-LDA) and partial least squares (PLS) as an alternative to standard multivariate methods were used to show the gastronomic establishments guests' and entrepreneurs' opinions on local seasonal food and beverages. The opinions are moreover related to the economically driven interest of guests and entrepreneurs. Based on the typical random variable source, data were gathered from three Czech regions covering the scope of this study. The significant disputes between opinions on local food and beverages are directly applicable in practice, including individual items.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Tourism and Hospitality Management in the Digital Age

  • ISSN

    2473-5361

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    54-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus