Local Gastronomy as a Prerequisite of Food Tourism Development in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F17%3AN0000008" target="_blank" >RIV/26441021:_____/17:N0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Local Gastronomy as a Prerequisite of Food Tourism Development in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on local gastronomy as a tool of food tourism development in the Czech Republic. According to the objective of the study, both, the demand and the supply side were analyzed. Small and medium gastronomy enterprises (SMGEs) were subject to quantitative research using primary and secondary data. The results of the research show that the offer of local food and beverage has a significant influence on the revenue growth of SMGEs; it increases the guests´ traffic, improves the image and enhances the average spending of guests. This statement was confirmed by the correlation of results of both analyses provided. It can be stated that the offer of local food and beverages enhance the business of SMGEs, and is a real prerequisite for food tourism development in the Czech regions.
Název v anglickém jazyce
Local Gastronomy as a Prerequisite of Food Tourism Development in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on local gastronomy as a tool of food tourism development in the Czech Republic. According to the objective of the study, both, the demand and the supply side were analyzed. Small and medium gastronomy enterprises (SMGEs) were subject to quantitative research using primary and secondary data. The results of the research show that the offer of local food and beverage has a significant influence on the revenue growth of SMGEs; it increases the guests´ traffic, improves the image and enhances the average spending of guests. This statement was confirmed by the correlation of results of both analyses provided. It can be stated that the offer of local food and beverages enhance the business of SMGEs, and is a real prerequisite for food tourism development in the Czech regions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50704 - Environmental sciences (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Economics, Management, Finance and Social Attributtes of Economic System (EMFSA 2017), Proceedings of abstract
ISBN
978-80-8154-208-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
39-39
Název nakladatele
BCSS.L.L.C
Místo vydání
Povážská Bystrica, Slovensko
Místo konání akce
Povážská Bystrica, Slovensko
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—