Gastronomy and Tourism as a Tool of Regional Development - the Case of Ústí nad Labem Region
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F16%3AN0000029" target="_blank" >RIV/26441021:_____/16:N0000029 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://managerconf.com/MANAGEMENT_2016.pdf" target="_blank" >http://managerconf.com/MANAGEMENT_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gastronomy and Tourism as a Tool of Regional Development - the Case of Ústí nad Labem Region
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to introduce and evaluate the gastronomic tourism as a viable development factor on the regional level in the Czech Republic. Czech regions combine some prerequisites for gastronomic tourism development with a long lasting tradition of preparation food culture. According to the objective of the paper, Ústí nad Labem Region ́s food tourism was chosen for the evaluation from both demand and supply side. Ústí nad Labem Region belongs to the less visited areas in the Czech Republic although the region offers suitable conditions for tourism development. Based on the results of the analysis it can be assumed that food tourism can subsequently increase the overall visitation of Ústi nad Labem Region. Methods used for completing the paper included literature review, content analysis of documents, in- depth interviews, and Delphi method.
Název v anglickém jazyce
Gastronomy and Tourism as a Tool of Regional Development - the Case of Ústí nad Labem Region
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to introduce and evaluate the gastronomic tourism as a viable development factor on the regional level in the Czech Republic. Czech regions combine some prerequisites for gastronomic tourism development with a long lasting tradition of preparation food culture. According to the objective of the paper, Ústí nad Labem Region ́s food tourism was chosen for the evaluation from both demand and supply side. Ústí nad Labem Region belongs to the less visited areas in the Czech Republic although the region offers suitable conditions for tourism development. Based on the results of the analysis it can be assumed that food tourism can subsequently increase the overall visitation of Ústi nad Labem Region. Methods used for completing the paper included literature review, content analysis of documents, in- depth interviews, and Delphi method.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Management 2016 International Business And Management, Domestic Particularities And Emerging Markets In The Light Of Research
ISBN
978-80-8165-155-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
453-457
Název nakladatele
Bookman s.r.o. for Faculty of Management, University of Prešov in Prešov
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Spa Nový Smokovec
Datum konání akce
29. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—