Czech Spas Focusing on New Segments - The Teplice Case
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F16%3AN0000035" target="_blank" >RIV/26441021:_____/16:N0000035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journals.hbmeu.ac.ae/Pages/Articles.aspx?AID=340&IID=79" target="_blank" >http://journals.hbmeu.ac.ae/Pages/Articles.aspx?AID=340&IID=79</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Spas Focusing on New Segments - The Teplice Case
Popis výsledku v původním jazyce
The Czech Republic combines some of important attributes as a medical spa tourism destination, with a long tradition of medical spa culture. Changes to the List of Indications for Spa Treatment and Rehabilitation have resulted in a reduction in the number of complex spa treatment guests by 45 percent then thereby in a reduction of the number of nursing days that had a direct impact on the economy of spas. Based on available secondary data the case study shows that focus on the new segment with the tailored product that brings a complex experience to the guests can be the base for the success in the market.
Název v anglickém jazyce
Czech Spas Focusing on New Segments - The Teplice Case
Popis výsledku anglicky
The Czech Republic combines some of important attributes as a medical spa tourism destination, with a long tradition of medical spa culture. Changes to the List of Indications for Spa Treatment and Rehabilitation have resulted in a reduction in the number of complex spa treatment guests by 45 percent then thereby in a reduction of the number of nursing days that had a direct impact on the economy of spas. Based on available secondary data the case study shows that focus on the new segment with the tailored product that brings a complex experience to the guests can be the base for the success in the market.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Excellence in Tourism, Hospitality and Catering
ISSN
1993-8683
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
AE - Spojené arabské emiráty
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
101-117
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—