Development of the trends in Czech spas, with an accent on Russian spa clients
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010742" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.agh.edu.pl/geotour/article/view/2261" target="_blank" >https://journals.agh.edu.pl/geotour/article/view/2261</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of the trends in Czech spas, with an accent on Russian spa clients
Popis výsledku v původním jazyce
The Czech spa has a rich history and is based on the use of natural medicinal resources, with a significant share of direct medical care coupled with a comprehensive approach to treatment admissions. The trends set in Czech spas are affected more and more by foreign clients, which compensates for shortfalls of the domestic clientele. Russian guests are one of the most important groups of the Czech spa clientele. The article discusses the development of trends in Czech spas, with an accent on the Russian spa clientele. Trend analysis was carried out using the method of scenarios, where opinions of experts are compared with the results of surveys.
Název v anglickém jazyce
Development of the trends in Czech spas, with an accent on Russian spa clients
Popis výsledku anglicky
The Czech spa has a rich history and is based on the use of natural medicinal resources, with a significant share of direct medical care coupled with a comprehensive approach to treatment admissions. The trends set in Czech spas are affected more and more by foreign clients, which compensates for shortfalls of the domestic clientele. Russian guests are one of the most important groups of the Czech spa clientele. The article discusses the development of trends in Czech spas, with an accent on the Russian spa clientele. Trend analysis was carried out using the method of scenarios, where opinions of experts are compared with the results of surveys.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geotourism
ISSN
2353-3641
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
40-41
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
55-61
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—