Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INFORMATION ETHICS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26441021%3A_____%2F17%3AN0000021" target="_blank" >RIV/26441021:_____/17:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://systemsapproaches.vse.cz/wp-content/uploads/2018/02/2017-SA-Proceedings.pdf" target="_blank" >https://systemsapproaches.vse.cz/wp-content/uploads/2018/02/2017-SA-Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2017.pav.2247.0" target="_blank" >10.18267/pr.2017.pav.2247.0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INFORMATION ETHICS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of our survey was to analyse and compare the opinions of students on ethics on the Internet. The survey took place at the University College of Business in Prague and its respondents were students of the field of study Tourism. We used the same methodology as previous surveys, the results, however, differ in some aspects. Respondents' preferences are similar, but, what influences the results is the higher proportion of women than in other comparable surveys. Women are in fact usually more cautious and their relationship to information technologies is less clear-cut than is the case with male-students. In addition to that, other differences may be explained by the fact that some acute issues have been partly solved since the last survey or their solution is expected soon, and that is why the respondents were in some cases more conciliatory compared to previous surveys.

  • Název v anglickém jazyce

    INFORMATION ETHICS

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of our survey was to analyse and compare the opinions of students on ethics on the Internet. The survey took place at the University College of Business in Prague and its respondents were students of the field of study Tourism. We used the same methodology as previous surveys, the results, however, differ in some aspects. Respondents' preferences are similar, but, what influences the results is the higher proportion of women than in other comparable surveys. Women are in fact usually more cautious and their relationship to information technologies is less clear-cut than is the case with male-students. In addition to that, other differences may be explained by the fact that some acute issues have been partly solved since the last survey or their solution is expected soon, and that is why the respondents were in some cases more conciliatory compared to previous surveys.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    System approaches‘17

  • ISBN

    978-80-245-2247-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    64-69

  • Název nakladatele

    University of Economics, Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku