Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cesta od nehomogennosti jazykového systému cizího jazyka k jeho potenciální homogennosti. Teorie ? výzkum ? realita.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F14%3A%230000492" target="_blank" >RIV/26482789:_____/14:#0000492 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/26482789:_____/14:#0000500

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cesta od nehomogennosti jazykového systému cizího jazyka k jeho potenciální homogennosti. Teorie ? výzkum ? realita.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená monografie se zabývá možnostmi kompenzačního vyjadřování v případě, že se mluvčímu promptně nedostává vhodných jazykových prostředků (ať už v cizím, či v mateřském jazyce). Problematika je studována, zkoumána a ilustrována na příkladu, kdy sečeský mluvčí učí němčině jako cizímu jazyku. Předmětem výzkumu byla dovednost vypořádat se s jazykovým deficitem v korpusu středoškoláků, a to na základě případové studie analýzy jejich písemného projevu.

  • Název v anglickém jazyce

    The path from the non-uniformity of the language system of a foreign language to its potential homogeneity. Theory - research - a reality.

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph deals with possibilities of compensational expression in cases where the speaker has no suitable language means (in a foreign language or mother tongue) to express themselves. The problems are studied, researched and illustrated using theexample of a Czech speaker learning German as a foreign language. The research subjectfocuses on the skill of coping with language deficiency among secondary school students, based on a case study of their written discourse.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-87956-03-8

  • Počet stran knihy

    265

  • Název nakladatele

    MUP Press

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy