Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generace Z a YouTube: Analýza mediálního chování uživatelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3AN0000127" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:N0000127 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801vlk.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801vlk.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Generace Z a YouTube: Analýza mediálního chování uživatelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný článek se zabývá analýzou mediálního chování příslušníků generace Z v prostředí internetového videoportálu YouTube. Záměrem textu je definovat samotný pojem generace, charakterizovat Generaci Z a na příkladu videoportálu YouTube vymezit specifika jejího mediálního chování vůči předchozím generacím. Ústředním cílem textu je přinést komparaci vybraných výzkumů z oblasti psychologie, jejichž perspektivou je mediální chování dětí a mladistvých nahlíženo a analyzováno. Výsledná zjištění by měla přispět k většímu pochopení mezigeneračních proměn v užívání elektronických médií a přinést srovnání výzkumných metod, jaké jsou v psychologickém diskursu k analýze mediálního chování dětí a mladistvých využívány.

  • Název v anglickém jazyce

    Generation Z and YouTube: Analysis of users' media behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the analysis of media behaviour of Generation Z members in the Internet video portal YouTube. The aim of the text is to define the concept of generation itself, to characterize Generation Z and on the example of the YouTube video portal to define the specifics of its media behaviour towards previous generations. The main aim of the text is to bring the comparison of selected researches in the field of psychology, whose perspective is to view and analyse the media behaviour of children and adolescents. The resulting findings should contribute to a greater understanding of intergenerational changes in the use of electronic media and bring a comparison of research methods used in psychological discourse for the analysis of media behaviour of children and adolescents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

    1805-0638

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    58-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus