Generace Z a YouTube: Analýza mediálního chování uživatelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F19%3AN0000127" target="_blank" >RIV/26482789:_____/19:N0000127 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801vlk.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/0801/PDF/0801vlk.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Generace Z a YouTube: Analýza mediálního chování uživatelů
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný článek se zabývá analýzou mediálního chování příslušníků generace Z v prostředí internetového videoportálu YouTube. Záměrem textu je definovat samotný pojem generace, charakterizovat Generaci Z a na příkladu videoportálu YouTube vymezit specifika jejího mediálního chování vůči předchozím generacím. Ústředním cílem textu je přinést komparaci vybraných výzkumů z oblasti psychologie, jejichž perspektivou je mediální chování dětí a mladistvých nahlíženo a analyzováno. Výsledná zjištění by měla přispět k většímu pochopení mezigeneračních proměn v užívání elektronických médií a přinést srovnání výzkumných metod, jaké jsou v psychologickém diskursu k analýze mediálního chování dětí a mladistvých využívány.
Název v anglickém jazyce
Generation Z and YouTube: Analysis of users' media behaviour
Popis výsledku anglicky
The article deals with the analysis of media behaviour of Generation Z members in the Internet video portal YouTube. The aim of the text is to define the concept of generation itself, to characterize Generation Z and on the example of the YouTube video portal to define the specifics of its media behaviour towards previous generations. The main aim of the text is to bring the comparison of selected researches in the field of psychology, whose perspective is to view and analyse the media behaviour of children and adolescents. The resulting findings should contribute to a greater understanding of intergenerational changes in the use of electronic media and bring a comparison of research methods used in psychological discourse for the analysis of media behaviour of children and adolescents.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Grant journal
ISSN
1805-062X
e-ISSN
1805-0638
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
58-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—