Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video Content Consumers and Creators: Reaching Czech Generation Z Through Youtube

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F18%3AN0100192" target="_blank" >RIV/71226401:_____/18:N0100192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2019/01/06-VIDEO-CONTENT-CONSUMERS-AND-CREATORS-REACHING-CZECH-GENERATION-Z-THROUGH-YOUTUBE.pdf" target="_blank" >http://emijournal.cz/wp-content/uploads/2019/01/06-VIDEO-CONTENT-CONSUMERS-AND-CREATORS-REACHING-CZECH-GENERATION-Z-THROUGH-YOUTUBE.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video Content Consumers and Creators: Reaching Czech Generation Z Through Youtube

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Youtube, the biggest internet server for video sharing, is becoming the fastest growing media within the last ten years. Since the most common viewers of Youtube are representatives of so-called generation Z, who uses the traditional media such as TV, radio or classic newspapers very little, Youtube also becomes a kind of mainstream medium. This paper aims to present generation Z’s relationship to the old and new media, as well as to present most highlighting cases of new media authors, respectively Youtube content creators. In an effort to meet the paper objectives, quantitative research (survey) aiming at representatives of the generation Z was conducted (n=455). Also, two case studies were taken into account in order to have a better understanding of the sender-receiver environment in sense of marketing communication possibilities. The first case study is a channel of a boy, a member of the Z generation, who has built his reputation mainly on hate videos. The second case study uncovers the progress of the channel ViralBrothers that shot prank videos with target advertisement and now is transforming to new channels with different content.

  • Název v anglickém jazyce

    Video Content Consumers and Creators: Reaching Czech Generation Z Through Youtube

  • Popis výsledku anglicky

    Youtube, the biggest internet server for video sharing, is becoming the fastest growing media within the last ten years. Since the most common viewers of Youtube are representatives of so-called generation Z, who uses the traditional media such as TV, radio or classic newspapers very little, Youtube also becomes a kind of mainstream medium. This paper aims to present generation Z’s relationship to the old and new media, as well as to present most highlighting cases of new media authors, respectively Youtube content creators. In an effort to meet the paper objectives, quantitative research (survey) aiming at representatives of the generation Z was conducted (n=455). Also, two case studies were taken into account in order to have a better understanding of the sender-receiver environment in sense of marketing communication possibilities. The first case study is a channel of a boy, a member of the Z generation, who has built his reputation mainly on hate videos. The second case study uncovers the progress of the channel ViralBrothers that shot prank videos with target advertisement and now is transforming to new channels with different content.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomika Management Inovace

  • ISSN

    1804-1299

  • e-ISSN

    1805-353X

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    79-86

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus