SPD a tematizace migrace v období před volbami do Evropského parlamentu 2019: případová studie facebookových příspěvků a výstupů v TV předvolebních debatách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3AN0000030" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:N0000030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ksv.upol.cz/civilia/texts/Civilia%2011-2.pdf" target="_blank" >http://ksv.upol.cz/civilia/texts/Civilia%2011-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SPD a tematizace migrace v období před volbami do Evropského parlamentu 2019: případová studie facebookových příspěvků a výstupů v TV předvolebních debatách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na analýzu tematizace migračního diskurzu u českého politického hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) v období před volbami do Evropského parlamentu v ČR v roce 2019. Předvolební rétorika hnutí SPD, které je MV ČR označováno za „xenofobně laděný subjekt“ a které v těchto volbách získalo dva europoslanecké mandáty, bude podrobena analýze dvěma způsoby. První část kapitoly se bude věnovat rozboru argumentačních strategií, které byly použity lídry SPD v televizních předvolebních debatách, a to se zaměřením na výskyt prvků tzv. klamné argumentace. Zohledněno bude rovněž ne/dodržení kritérií tzv. informační kvality. V druhé části kapitoly se zaměříme na to, jak bylo téma migrace diskutováno na facebookovém profilu předsedy hnutí SPD Tomia Okamury. Protiimigrační diskurz, patrný z jednotlivých příspěvků, lze rozdělit do šesti tematických skupin, které se vzájemně prolínají. Jsou jimi: islám/islamizace, imigrace, migranti, imigrantská kultura, zahraniční politika, SPD. V závěru se kapitola věnuje vizuálnímu vyobrazení migrantů.
Název v anglickém jazyce
SPD and the issue of migration in the run‑up to the 2019 EP elections: a case study of Facebook posts and TV pre‑election debates
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to analyse the migration discourse of the Czech party Freedom and Direct Democracy (SPD) in the run‑up to the 2019 European Parliamentary elections. The pre‑election rhetoric of the SPD party, a „xenophobically toned entity“ according to the Czech Ministry of Interior, which won two MEPs in the 2019 elections, was analysed in two ways. First, it was devoted to the argumentation stra‑ tegies of SPD leaders in TV debates, with a special focus on misleading argumentation. Second, it focused on how the topic of migration was discussed and visualized on the Facebook profile of the SPD chairman Tomio Okamura. It concludes that during the TV debates, the main communication strategy was to stay on the message, especially by the repetition of slogans, requests, and main manifesto appeals. On Facebook, the visual framing of the migration was taken out of context and used in a manipulative manner while the anti‑immigration discourse can be divided into six thematic groups, which are intertwined; these include Islam/Islamization, immigration, migrants, immigrant culture, foreign policy, and the SPD (and its fight against migration).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia: odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
51
Strana od-do
24-74
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—