Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezi lží a manipulací: analýza facebookové komunikace SPD před evropskými volbami 2019

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152331" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://wuw.pl/data/include/cms//Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf" target="_blank" >https://wuw.pl/data/include/cms//Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31338/uw.9788323554769.pp.97-112" target="_blank" >10.31338/uw.9788323554769.pp.97-112</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mezi lží a manipulací: analýza facebookové komunikace SPD před evropskými volbami 2019

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek analyzuje komunikaci strany Svoboda a přímá demokracie (SPD) na Facebooku před volbami do Evropského parlamentu 2019. V kontextu teorie rámování je zkoumáno celkem 442 příspěvků na sociální síti Facebook, které byly zveřejněny v období tří měsíců před volbami do Evropského parlamentu (od 23. února 2019 do 24. května 2019). Zvláštní pozornost je přitom věnována komunikaci a rámování tématu migrace ze strany SPD, analýze vybraných rámců a rozboru manipulačních technik, které strana ve své politické komunikaci používá. Zatímco před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019 byla SPD na Facebooku aktivnější než před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017, aktivita jejích příznivců na této sociální síti byla výrazně nižší. Nepomohlo ani využití mobilizačního potenciálu migračního tématu a nasazení lží a manipulačních technik, které v komunikované podobě přispívají k radikalizaci a udržení podpory mezi příznivci SPD na Facebooku.

  • Název v anglickém jazyce

    Between lies and manipulation: an analysis of the SPD's Facebook communication ahead of the 2019 European elections

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses the communication of the Freedom and Direct Democracy (SPD) party on Facebook before the 2019 European Parliament elections. In the context of the framing theory, a total of 442 contributions to the social network Facebook which were published in the period of three months before the elections to the European Parliament (from 23 February 2019 to 24 May 2019) are examined. Special attention is paid to communication and the framing of the topic of migration by the SPD, the analysis of selected frames, and analysis of the manipulation techniques used by the party in its political communication. While the SPD was more active on Facebook before the elections to the European Parliament in 2019 than before the elections to the Chamber of Deputies in 2017, the activity of its supporters on the social network was significantly lower. The use of the mobilisation potential of migration as a topic and the deployment of lies and manipulation techniques, which in a communicated form contribute to the radicalisation and maintenance of support among SPD supporters on Facebook, did not help either.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Dyskursy polityczne w Polsce i Czechach po roku 1989: gatunki, strategie komunikacyjne, wizerunki medialne

  • ISBN

    978-83-235-5468-4

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    97-112

  • Počet stran knihy

    280

  • Název nakladatele

    Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Místo vydání

    Warszawa

  • Kód UT WoS kapitoly