Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media, sustainability, and environmental protection in sustainable education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F20%3AN0000086" target="_blank" >RIV/26482789:_____/20:N0000086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/pdf/2020/68/e3sconf_ift2020_09002.pdf" target="_blank" >https://www.e3s-conferences.org/articles/e3sconf/pdf/2020/68/e3sconf_ift2020_09002.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/e3sconf/202020809002" target="_blank" >10.1051/e3sconf/202020809002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media, sustainability, and environmental protection in sustainable education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the perceptions of sustainability and environmental protection expressed by the users of social networks (such as Facebook or WhatsApp). Forming the perception of climate change and environmental protection is a part of sustainable education. Social networks and Internet-based technologies might contribute to the process of gaining, processing and exchanging the information on sustainable development and to help to shape the social environmental awareness. Our results demonstrate that people who are familiar with the concept of sustainability consider environmental protection to be very important compared to those who are not familiar with this concept. In addition, it appears that people without any significant knowledge about sustainability are not interested in environmental protection. These outcomes suggest that sustainable education might help people in changing their perspectives and considering environmental protection to be essential for the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Social media, sustainability, and environmental protection in sustainable education

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the perceptions of sustainability and environmental protection expressed by the users of social networks (such as Facebook or WhatsApp). Forming the perception of climate change and environmental protection is a part of sustainable education. Social networks and Internet-based technologies might contribute to the process of gaining, processing and exchanging the information on sustainable development and to help to shape the social environmental awareness. Our results demonstrate that people who are familiar with the concept of sustainability consider environmental protection to be very important compared to those who are not familiar with this concept. In addition, it appears that people without any significant knowledge about sustainability are not interested in environmental protection. These outcomes suggest that sustainable education might help people in changing their perspectives and considering environmental protection to be essential for the future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E3S Web Conferences: First Conference on Sustainable Development: Industrial Future of Territories

  • ISSN

    2555-0403

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    208/2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Article number 09002

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85097721760