Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Twitter Analysis of Global Communication in the Field of Sustainability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F19%3A79948" target="_blank" >RIV/60460709:41110/19:79948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/11/24/6958" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/11/24/6958</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su11246958" target="_blank" >10.3390/su11246958</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Twitter Analysis of Global Communication in the Field of Sustainability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The increasing popularity of social media worldwide provides us with an opportunity to understand social, cultural, and environmental issues about peoples perception of sustainability. The article aims at identifying the main topics of communication related to hashtag sustainability based on a communication analysis on the Twitter network. We investigated the perception of sustainability using data from 414,926 Twitter interactions by 223,476 users worldwide. The data were recorded between April 17, 2018 and July 12, 2019. We identified Innovation, Environment, Climate Change, Corporate Social Responsibility, Technology, and Energy as key hashtags in the field of sustainability. In conjunction with this, we identified the six following communities 1 Environmental Sustainability, 2 Sustainability Awareness, 3 Renewable Energy and Climate Change, 4 Innovative Technology, 5 Green Architecture, and 6 Food Sustainability. The usage of these communities is applicable in marketing communication as well as

  • Název v anglickém jazyce

    Twitter Analysis of Global Communication in the Field of Sustainability

  • Popis výsledku anglicky

    The increasing popularity of social media worldwide provides us with an opportunity to understand social, cultural, and environmental issues about peoples perception of sustainability. The article aims at identifying the main topics of communication related to hashtag sustainability based on a communication analysis on the Twitter network. We investigated the perception of sustainability using data from 414,926 Twitter interactions by 223,476 users worldwide. The data were recorded between April 17, 2018 and July 12, 2019. We identified Innovation, Environment, Climate Change, Corporate Social Responsibility, Technology, and Energy as key hashtags in the field of sustainability. In conjunction with this, we identified the six following communities 1 Environmental Sustainability, 2 Sustainability Awareness, 3 Renewable Energy and Climate Change, 4 Innovative Technology, 5 Green Architecture, and 6 Food Sustainability. The usage of these communities is applicable in marketing communication as well as

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    6958-6958

  • Kód UT WoS článku

    000506899000072

  • EID výsledku v databázi Scopus