Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Covid-19 as an Impulse for a Sustainable, Socially Responsible and Ethical Czech Luxury Fashion Industry?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F21%3A10152318" target="_blank" >RIV/26482789:_____/21:10152318 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://demsme.opf.slu.cz/images/DEMSME_2021_Proceedings.pdf" target="_blank" >https://demsme.opf.slu.cz/images/DEMSME_2021_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Covid-19 as an Impulse for a Sustainable, Socially Responsible and Ethical Czech Luxury Fashion Industry?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The 1st and 2nd waves of the COVID-19 pandemic have dramatically impacted the Czech society and economy. They constitute a genuine crisis calling for a deep understanding and for drawing conclusions, they bring both threats and opportunities. Arguably, COVID-19 can be a unique impulse for a deeper engagement in sustainability, Corporate Social Responsibility (&quot;CSR&quot;) and generally more ethical behavior by businesses, especially if these businesses build their strategies on shared values. Czech luxury fashion businesses belong to this group and it is highly relevant to explore the impact of COVID-19 on their not- strictly financial performances. Namely, what message about COVID-19 as an impulse for their sustainability, social responsibility and ethics do their, or other, internet pages convey? To address this objective, a holistic and interdisciplinary case study exploration is performed entailing twenty Czech Luxury Fashion businesses. The critical exploration of the yielded data via a simplified Delphi method with Meta-Analysis and content analysis, teleo-logical interpretations brings surprising and partially worrisome propositions demanding further explanation.

  • Název v anglickém jazyce

    Covid-19 as an Impulse for a Sustainable, Socially Responsible and Ethical Czech Luxury Fashion Industry?

  • Popis výsledku anglicky

    The 1st and 2nd waves of the COVID-19 pandemic have dramatically impacted the Czech society and economy. They constitute a genuine crisis calling for a deep understanding and for drawing conclusions, they bring both threats and opportunities. Arguably, COVID-19 can be a unique impulse for a deeper engagement in sustainability, Corporate Social Responsibility (&quot;CSR&quot;) and generally more ethical behavior by businesses, especially if these businesses build their strategies on shared values. Czech luxury fashion businesses belong to this group and it is highly relevant to explore the impact of COVID-19 on their not- strictly financial performances. Namely, what message about COVID-19 as an impulse for their sustainability, social responsibility and ethics do their, or other, internet pages convey? To address this objective, a holistic and interdisciplinary case study exploration is performed entailing twenty Czech Luxury Fashion businesses. The critical exploration of the yielded data via a simplified Delphi method with Meta-Analysis and content analysis, teleo-logical interpretations brings surprising and partially worrisome propositions demanding further explanation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3rd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises (DEMSME). Conference Proceedings.

  • ISBN

    978-80-7510-456-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    362-370

  • Název nakladatele

    Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    13. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku