Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Populismus jako komunikační strategie: případová studie SPD a Tomia Okamury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152330" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://wuw.pl/data/include/cms/Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf" target="_blank" >https://wuw.pl/data/include/cms/Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31338/uw.9788323554769.pp.83-96" target="_blank" >10.31338/uw.9788323554769.pp.83-96</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Populismus jako komunikační strategie: případová studie SPD a Tomia Okamury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dnešní demokratické systémy čelí řadě výzev a problémů, z nichž mnohé vycházejí ze současných společenských nálad. Přestože se západní společnosti mohou těšit ze života v blahobytu, mnoho jejich občanů je nespokojeno, protože žijí v nejistotě, nebo dokonce ve strachu o svou budoucnost. Zavedené strany nejsou schopny účinně reagovat na tyto podněty a občané proto jsou nuceni hledat politické alternativy jinde. Populistické strany naopak dokáží se strachem účinně pracovat, díky čemuž je populismus na vzestupu v celé Evropě i v USA. Ačkoli se populismus obecně objevuje v komunikaci stran na obou koncích pravolevého politického spektra, ve většině případů je spojován s krajně pravicovými stranami. Klíčovým prvkem úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie, přičemž ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci se staly sociální sítě. Sociální sítě poskytly populistickým politikům možnost navázat bližší a levnější spojení s lidmi, a to včetně &quot;nové&quot; generace občanů, která se sociálními sítěmi již vyrostla. Kapitola se podrobněji věnuje českému stranickému systému, v němž tento prostor obsadila strana Svoboda a přímá demokracie v čele s Tomiem Okamurou. Hlavním cílem kapitoly je tedy analýza politické komunikace této strany a Tomia Okamury, zejména jejího obsahu a formy.

  • Název v anglickém jazyce

    Populism as a communication strategy: a case study of SPD and Tomio Okamura

  • Popis výsledku anglicky

    Today&apos;s democratic systems face several challenges and problems, many of which are based on current societal sentiments. Although Western societies may enjoy life in prosperity, many of their citizens are dissatisfied because they live in insecurity, or even in fear for their life situation in the years to come. The established parties are unable to respond effectively, and these citizens are forced to look for political alternatives elsewhere. Populist parties, on the other hand, are able to work effectively with fear, thanks to which populism has been on the rise both across all Europe and the USA. Although populism generally appears in the communication of parties at both ends of the one-dimensional right-left political spectrum, in most cases it is associated with extreme right-wing parties. A key element in the success of populist parties is their communication strategy while social networks have become an ideal platform for populist political communication. The social networks provided populist politicians with the opportunity to connect more closely and inexpensively with the people, including the &quot;new&quot; generation of citizens, which has already grown up with social networks. The chapter focuses in more detail on the Czech party system, in which this area was occupied by the Freedom and Direct Democracy party, led by Tomio Okamura. Thus, the main objective of the chapter is to analyse the political communication of the party and of Tomio Okamura, especially the content and form.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Dyskursy polityczne w Polsce i Czechach po roku 1989: gatunki, strategie komunikacyjne, wizerunki medialne

  • ISBN

    978-83-235-5476-9

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    83-96

  • Počet stran knihy

    280

  • Název nakladatele

    Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Místo vydání

    Warszawa

  • Kód UT WoS kapitoly