Populismus jako komunikační strategie: případová studie SPD a Tomia Okamury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152330" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://wuw.pl/data/include/cms/Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf" target="_blank" >https://wuw.pl/data/include/cms/Dyskursy_polityczne_Budzynska_Daca_A_Rusin_Dybalska_R_red_2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.31338/uw.9788323554769.pp.83-96" target="_blank" >10.31338/uw.9788323554769.pp.83-96</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Populismus jako komunikační strategie: případová studie SPD a Tomia Okamury
Popis výsledku v původním jazyce
Dnešní demokratické systémy čelí řadě výzev a problémů, z nichž mnohé vycházejí ze současných společenských nálad. Přestože se západní společnosti mohou těšit ze života v blahobytu, mnoho jejich občanů je nespokojeno, protože žijí v nejistotě, nebo dokonce ve strachu o svou budoucnost. Zavedené strany nejsou schopny účinně reagovat na tyto podněty a občané proto jsou nuceni hledat politické alternativy jinde. Populistické strany naopak dokáží se strachem účinně pracovat, díky čemuž je populismus na vzestupu v celé Evropě i v USA. Ačkoli se populismus obecně objevuje v komunikaci stran na obou koncích pravolevého politického spektra, ve většině případů je spojován s krajně pravicovými stranami. Klíčovým prvkem úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie, přičemž ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci se staly sociální sítě. Sociální sítě poskytly populistickým politikům možnost navázat bližší a levnější spojení s lidmi, a to včetně "nové" generace občanů, která se sociálními sítěmi již vyrostla. Kapitola se podrobněji věnuje českému stranickému systému, v němž tento prostor obsadila strana Svoboda a přímá demokracie v čele s Tomiem Okamurou. Hlavním cílem kapitoly je tedy analýza politické komunikace této strany a Tomia Okamury, zejména jejího obsahu a formy.
Název v anglickém jazyce
Populism as a communication strategy: a case study of SPD and Tomio Okamura
Popis výsledku anglicky
Today's democratic systems face several challenges and problems, many of which are based on current societal sentiments. Although Western societies may enjoy life in prosperity, many of their citizens are dissatisfied because they live in insecurity, or even in fear for their life situation in the years to come. The established parties are unable to respond effectively, and these citizens are forced to look for political alternatives elsewhere. Populist parties, on the other hand, are able to work effectively with fear, thanks to which populism has been on the rise both across all Europe and the USA. Although populism generally appears in the communication of parties at both ends of the one-dimensional right-left political spectrum, in most cases it is associated with extreme right-wing parties. A key element in the success of populist parties is their communication strategy while social networks have become an ideal platform for populist political communication. The social networks provided populist politicians with the opportunity to connect more closely and inexpensively with the people, including the "new" generation of citizens, which has already grown up with social networks. The chapter focuses in more detail on the Czech party system, in which this area was occupied by the Freedom and Direct Democracy party, led by Tomio Okamura. Thus, the main objective of the chapter is to analyse the political communication of the party and of Tomio Okamura, especially the content and form.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Dyskursy polityczne w Polsce i Czechach po roku 1989: gatunki, strategie komunikacyjne, wizerunki medialne
ISBN
978-83-235-5476-9
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
83-96
Počet stran knihy
280
Název nakladatele
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Místo vydání
Warszawa
Kód UT WoS kapitoly
—