Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Populism as a Communication Strategy: A Case Study of Freedom and Direct Democracy Party and Tomio Okamura

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152462" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152462 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://communicationtoday.sk/wp-content/uploads/07_CHARVAT-et-al_CT-2-2022.pdf" target="_blank" >https://communicationtoday.sk/wp-content/uploads/07_CHARVAT-et-al_CT-2-2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Populism as a Communication Strategy: A Case Study of Freedom and Direct Democracy Party and Tomio Okamura

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Democratic systems face several challenges, many of which are based on current societal sentiments. Western societies may enjoy life in prosperity but many of their citizens are dissatisfied as they live in fear of the future. While the established political parties are unable to respond effectively, populist parties work effectively with fear. Thus, populism has been on the rise. Although populism appears in the communication of parties at both ends of the left-right axis, in most cases it is associated with the extreme right. A key element in the success of populist parties is their communication strategy while social media have become an ideal platform for populist political communication. The single-country case study focuses on Czech politics, in which this area was occupied by the Freedom and Direct Democracy Party, led by Tomio Okamura. The study analyses the political communication of the party and of Okamura, especially its content and form.

  • Název v anglickém jazyce

    Populism as a Communication Strategy: A Case Study of Freedom and Direct Democracy Party and Tomio Okamura

  • Popis výsledku anglicky

    Democratic systems face several challenges, many of which are based on current societal sentiments. Western societies may enjoy life in prosperity but many of their citizens are dissatisfied as they live in fear of the future. While the established political parties are unable to respond effectively, populist parties work effectively with fear. Thus, populism has been on the rise. Although populism appears in the communication of parties at both ends of the left-right axis, in most cases it is associated with the extreme right. A key element in the success of populist parties is their communication strategy while social media have become an ideal platform for populist political communication. The single-country case study focuses on Czech politics, in which this area was occupied by the Freedom and Direct Democracy Party, led by Tomio Okamura. The study analyses the political communication of the party and of Okamura, especially its content and form.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    106-121

  • Kód UT WoS článku

    000933515600007

  • EID výsledku v databázi Scopus