Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jménem lidu: Instantní populismus po česku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F24%3A43898677" target="_blank" >RIV/44555601:13410/24:43898677 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jménem lidu: Instantní populismus po česku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Populismus se v posledních letech stal fenoménem napříč evropskými demokraciemi, přičem klíčovou součástí úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie. Sociální sítě se staly ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci, neboť umonily politikům bliší spojení a méně nákladný způsob politické komunikace. Publikace se věnuje populistické politické komunikaci Tomia Okamury, lídra strany Svoboda a přímá demokracie (SPD), na Facebooku. Za pomoci kritické diskursivní analýzy práce zkoumá vývoj populistické komunikace v tzv. horkých fázích kampaní, tzn. v období posledních čtrnácti dní před konáním voleb, před dvěma volbami druhého řádu (do Evropského parlamentu v roce 2019 a před krajskými a senátními volbami v roce 2020) a volbami prvního řádu (do Poslanecké sněmovny v roce 2021). Kniha si klade za cíl zjistit, jakým způsobem a v jaké míře se do Okamurovy komunikace na Facebooku promítá populistická komunikační strategie, jaké hlavní znaky populismu se ve statusech objevují a k čemu odkazují, tedy s čím jsou spjaty hlavní znaky populismu lid, elity a ?ostatní?. Zkoumána je i míra a proměny opulistické rétoriky. Analýza přinesla zjištění, e přítomnost populistických příspěvků dominuje Okamurově komunikaci, přičem populistické odkazy se dotýkají všech tří dimenzí populismu, je jsou vystavěny na juxtapozici dobrého lidu a hledání společného nepřítele. Diskursivní konstrukt jednotlivých pilířů se v čase proměňuje. Z provedené analýzy je dále patrné, e optikou potenciálních voličů SPD nehraje příliš velkou roli, zda se jedná o volby prvního či druhého řádu, ale e se jedná o volby na národní či regionální úrovni.

  • Název v anglickém jazyce

    In the name of the people: Instant populism in the Czech style

  • Popis výsledku anglicky

    Populism has become a phenomenon across European democracies in recent years. A key part of the success of populist parties is their communication strategy. Social networks have become an efficient platform for populist political communication because they have allowed politicians to connect more closely and less expensively. This publication focuses on the populist political communication of Tomio Okamura, the leader of the party Freedom and Direct Democracy (SPD), on Facebook. Using a critical discursive analysis, the thesis examines the development of populist communication in the so?called hot phases of the campaigns, i.e. in the last fortnight before the elections, before two second?order elections (to the European Parliament in 2019 and the regional and senate elections in 2020) and the first-order elections (to the Chamber of Deputies in 2021). The aim is to find out how and to what extent the populist communication strategy is reflected in Okamura&apos;s communication on Facebook, what the main features of populism appear in the posts and what they refer to, i.e. what are the main features of populism associated with the people, elites and &apos;others&apos;. The extent and changes in populist rhetoric will also be examined. The analysis found that the presence of populist posts dominates Okamura&apos;s communication, with populist references relating to all three key dimensions of populism which are built on the juxtaposition of the good people and the search for a common enemy. The discursive construct of individual pillars changes over time. The analysis also shows that, in the view of potential SPD voters, it does not matter too much whether it is a first- or second-order election, but whether it is a national or regional election.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7476-367-0

  • Počet stran knihy

    330

  • Název nakladatele

    Togga

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy