Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Objektivita a edutainment: Případová studie vztahu digitálních influencerů, médií a politiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152467" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152467 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.eammm.eu/dot-comm-pdf/2022_01.pdf" target="_blank" >https://www.eammm.eu/dot-comm-pdf/2022_01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Objektivita a edutainment: Případová studie vztahu digitálních influencerů, médií a politiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem předložené studie je kritická analýza pohledů dvou influencerů na &quot;objektivitu&quot; médií a také na &quot;objektivitu&quot; obsahu, který sami produkují. Jejich obsah lze nejlépe pojmenovat jako edutainment, jelikož prezentují informativní obsah v zábavné formě. Pro tyto účely jsme zvolili instagramový účet Johany Bázlerové nesoucí název Jsem v obraze a YouTube kanál Karla &quot;Kovyho&quot; Kováře. S využitím kritické diskurzivní analýzy jak obsahu, který produkují, tak názorů, které prezentují v rozhovorech a podcastech, charakterizujeme jejich přístup k politické ekonomii médií a &quot;objektivitě&quot; jako naivní. Jejich přístup k těmto konceptům se následně propisuje do jejich nedostatečné transparentnosti ohledně &quot;subjektivity&quot; obsahu, který publikují, či ohledně způsobů jejich práce se zdroji.

  • Název v anglickém jazyce

    Objectivity and edutainment: a case study on the relationship between digital influencers, media, and politics

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present study is to critically examine two influencers&apos; views on the &quot;objectivity&quot; of media and their own &quot;objectivity&quot; when it comes to producing content that is best characterized as edutainment - content that has both informative/educative and entertaining aspect. For these purposes, we chose Johana Bázlerová&apos;s Instagram account Jsem v obraze and Karel &quot;Kovy&quot; Kovář&apos;s YouTube channel. With the use of critical discourse analysis of both the content they produce and the opinions they express in interviews and on podcasts, we conclude that they both have a fairly naïve understanding of media &quot;objectivity&quot; and the political economy of media. We argue that because of their lack of understanding of the media system in general, they are not transparent enough about their citing practices and the &quot;subjectivity&quot; of their content towards their followers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dot.comm

  • ISSN

    1339-5181

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    30-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus