Objektivita a edutainment: Případová studie vztahu digitálních influencerů, médií a politiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152467" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152467 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.eammm.eu/dot-comm-pdf/2022_01.pdf" target="_blank" >https://www.eammm.eu/dot-comm-pdf/2022_01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Objektivita a edutainment: Případová studie vztahu digitálních influencerů, médií a politiky
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předložené studie je kritická analýza pohledů dvou influencerů na "objektivitu" médií a také na "objektivitu" obsahu, který sami produkují. Jejich obsah lze nejlépe pojmenovat jako edutainment, jelikož prezentují informativní obsah v zábavné formě. Pro tyto účely jsme zvolili instagramový účet Johany Bázlerové nesoucí název Jsem v obraze a YouTube kanál Karla "Kovyho" Kováře. S využitím kritické diskurzivní analýzy jak obsahu, který produkují, tak názorů, které prezentují v rozhovorech a podcastech, charakterizujeme jejich přístup k politické ekonomii médií a "objektivitě" jako naivní. Jejich přístup k těmto konceptům se následně propisuje do jejich nedostatečné transparentnosti ohledně "subjektivity" obsahu, který publikují, či ohledně způsobů jejich práce se zdroji.
Název v anglickém jazyce
Objectivity and edutainment: a case study on the relationship between digital influencers, media, and politics
Popis výsledku anglicky
The aim of the present study is to critically examine two influencers' views on the "objectivity" of media and their own "objectivity" when it comes to producing content that is best characterized as edutainment - content that has both informative/educative and entertaining aspect. For these purposes, we chose Johana Bázlerová's Instagram account Jsem v obraze and Karel "Kovy" Kovář's YouTube channel. With the use of critical discourse analysis of both the content they produce and the opinions they express in interviews and on podcasts, we conclude that they both have a fairly naïve understanding of media "objectivity" and the political economy of media. We argue that because of their lack of understanding of the media system in general, they are not transparent enough about their citing practices and the "subjectivity" of their content towards their followers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Dot.comm
ISSN
1339-5181
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
30-38
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—