Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diskurzivní konstrukce české národní identity v době krize

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152491" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152491 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diskurzivní konstrukce české národní identity v době krize

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie zkoumá diskurz vybraných celostátních českých zpravodajských médií v průběhu první vlny koronavirové krize. Cílem je analyzovat diskurzivní strategie používané českými zpravodajskými médii ke konstrukci české národní identity a ukázat, jaké charakteristiky jsou přisuzovány národní skupině &quot;my&quot; prostřednictvím mediálního diskurzu. Za použití analýzy konstruktivních a destruktivních strategií v mediálním diskurzu české národní identity zjišťujeme, jaké stereotypní charakteristiky média přidělují národní skupině &quot;my&quot; a jak se tato skupina v souvislosti s koronavirovou krizí optikou analyzovaných médií proměnila.

  • Název v anglickém jazyce

    Discursive Construction of Czech National Identity in Times of Crisis

  • Popis výsledku anglicky

    The present study examines the discourse of selected Czech national news media during the first wave of the coronavirus crisis. The aim is to analyse the discursive strategies used by Czech news media to construct Czech national identity and to show what characteristics are attributed to the national &quot;we-group&quot; through media discourse. Using an analysis of constructive and destructive strategies in the media discourse of Czech national identity, we find out what stereotypical characteristics the media assign to the national &quot;we-group&quot; and how this group has changed through the lens of analysed media in the context of the Covid-19 crisis.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů