Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smrt reality v technizovaném světě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F23%3A10152627" target="_blank" >RIV/26482789:_____/23:10152627 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ostium.sk/language/sk/smrt-reality-v-technizovanem-svete/" target="_blank" >https://ostium.sk/language/sk/smrt-reality-v-technizovanem-svete/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Smrt reality v technizovaném světě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá Baudrillardovým pojetím reality v moderní společnosti. Zaměřuje se na autorovu kritiku procesu mizení reálného, který zapříčiňuje, že se pohybujeme bez přestání v kyberprostoru. K tomuto procesu dochází i vlivem médií, která zobrazují události formou fikce, což Baudrillarda přivádí k termínu &quot;ne-události&quot;, tedy události, která nebyla uskutečněná a realitu pouze simuluje. Autor touto reflexí reaguje na proměnu masmediální kultury v 90. letech, kdy nástup nových elektronických zařízení umožnil, aby se k publiku dostávaly informace o událostech z celého světa. V souvislosti s proměnou mediální kultury získaly novou roli ve společnosti i rituály. Cílem textu je dále ukázat, jaké funkce a podoby nabývá dle autora rituál v souvislosti s jeho ztvárněním formou svádění v daném proměňujícím se prostředí konzumu.

  • Název v anglickém jazyce

    The death of reality in a technologized world

  • Popis výsledku anglicky

    This text examines Baudrillard&apos;s conception of reality in modern society. It focuses on the author&apos;s critique of the process of disappearance of the real, which causes us to move endlessly in cyberspace. This process is taking place also due to the influence of the media, which depicts events in the form of fiction and leads Baudrillard to use the term &quot;non-event&quot;, i.e. an event that has not taken place and only simulates reality. In this reflection, the author responds to the transformation of mass media culture in the 1990s, when the advent of new electronic devices allowed information about events from all over the world to reach the audience. In the context of the transformation of media culture the rituals also acquired a new role in society. The aim of the text is to show what functions and forms the author believes ritual takes in relation to its representation in the form of seduction in newly changing environment of consumerism.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostium

  • ISSN

    1336-6556

  • e-ISSN

    1336-6556

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus