Smrt reality v technizovaném světě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F23%3A10152627" target="_blank" >RIV/26482789:_____/23:10152627 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ostium.sk/language/sk/smrt-reality-v-technizovanem-svete/" target="_blank" >https://ostium.sk/language/sk/smrt-reality-v-technizovanem-svete/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Smrt reality v technizovaném světě
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá Baudrillardovým pojetím reality v moderní společnosti. Zaměřuje se na autorovu kritiku procesu mizení reálného, který zapříčiňuje, že se pohybujeme bez přestání v kyberprostoru. K tomuto procesu dochází i vlivem médií, která zobrazují události formou fikce, což Baudrillarda přivádí k termínu "ne-události", tedy události, která nebyla uskutečněná a realitu pouze simuluje. Autor touto reflexí reaguje na proměnu masmediální kultury v 90. letech, kdy nástup nových elektronických zařízení umožnil, aby se k publiku dostávaly informace o událostech z celého světa. V souvislosti s proměnou mediální kultury získaly novou roli ve společnosti i rituály. Cílem textu je dále ukázat, jaké funkce a podoby nabývá dle autora rituál v souvislosti s jeho ztvárněním formou svádění v daném proměňujícím se prostředí konzumu.
Název v anglickém jazyce
The death of reality in a technologized world
Popis výsledku anglicky
This text examines Baudrillard's conception of reality in modern society. It focuses on the author's critique of the process of disappearance of the real, which causes us to move endlessly in cyberspace. This process is taking place also due to the influence of the media, which depicts events in the form of fiction and leads Baudrillard to use the term "non-event", i.e. an event that has not taken place and only simulates reality. In this reflection, the author responds to the transformation of mass media culture in the 1990s, when the advent of new electronic devices allowed information about events from all over the world to reach the audience. In the context of the transformation of media culture the rituals also acquired a new role in society. The aim of the text is to show what functions and forms the author believes ritual takes in relation to its representation in the form of seduction in newly changing environment of consumerism.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ostium
ISSN
1336-6556
e-ISSN
1336-6556
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—