Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Three Rediscovered Letters by Thomas Carlyle on National Education (1849-1851)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F24%3A10152716" target="_blank" >RIV/26482789:_____/24:10152716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://muse.jhu.edu/pub/1/article/941809" target="_blank" >https://muse.jhu.edu/pub/1/article/941809</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1353/sel.2024.a941809" target="_blank" >10.1353/sel.2024.a941809</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Three Rediscovered Letters by Thomas Carlyle on National Education (1849-1851)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents three rediscovered letters written between 1849 and 1851 by the great Victorian man of letters Thomas Carlyle (1795-1881). In these letters, Carlyle sets out his views on the importance of a system of universal, non-sectarian, and national education, as well as declares his support for the Lancashire Public School Association and its successor the National Public School Association. Together, these letters shed new light on the sections regarding education in Carlyle&apos;s famous published works &quot;Chartism&quot; (1839), &quot;Past and Present&quot; (1843), and &quot;Latter-Day Pamphlets&quot; (1850), while suggesting that he continued to show substantial affinities with advanced liberal and radical opinion on this particular issue, despite the common belief that he became an out-and-out reactionary in later life.

  • Název v anglickém jazyce

    Three Rediscovered Letters by Thomas Carlyle on National Education (1849-1851)

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents three rediscovered letters written between 1849 and 1851 by the great Victorian man of letters Thomas Carlyle (1795-1881). In these letters, Carlyle sets out his views on the importance of a system of universal, non-sectarian, and national education, as well as declares his support for the Lancashire Public School Association and its successor the National Public School Association. Together, these letters shed new light on the sections regarding education in Carlyle&apos;s famous published works &quot;Chartism&quot; (1839), &quot;Past and Present&quot; (1843), and &quot;Latter-Day Pamphlets&quot; (1850), while suggesting that he continued to show substantial affinities with advanced liberal and radical opinion on this particular issue, despite the common belief that he became an out-and-out reactionary in later life.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studies in English Literature

  • ISSN

    0039-3657

  • e-ISSN

    1522-9270

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    751-769

  • Kód UT WoS článku

    001364517800007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85208404285