Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Debris Fretting Tests on Standard and Coated E110 Cladding

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26722445%3A_____%2F20%3AN0000211" target="_blank" >RIV/26722445:_____/20:N0000211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Debris Fretting Tests on Standard and Coated E110 Cladding

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The leakage of a fuel rod is according to IAEA report released in 2010 caused by the presence of debris in the coolant. Small pieces of e.g. wires, coming from the maintenance of the primary circuit of the nuclear power plant, undergo flow-induced vibrations and exert the mechanical load on the surface of fuel cladding. The repeatable, even small-in-force, fretting of the same area of the fuel rod with the debris-wire causes local vanishing of the cladding material which can lead to a through-wall defect. The usage of the coatings on the surface of standard fuel cladding (e. g. E110) is supposed to increase the endurance of fuel cladding against the mechanical loads and fretting. The experiment for the investigation of the fretting wear speed was performed in the Research Centre Rez. The uncoated and coated E110 cladding specimens underwent a cycling with a stainless steel wire that simulated the debris flow-induced vibrations impact. This work summarizes the outputs of this experiment and assesses the improvements against the standard conditions of wear characteristics of the E110 cladding when the thin coating was applied.

  • Název v anglickém jazyce

    Debris Fretting Tests on Standard and Coated E110 Cladding

  • Popis výsledku anglicky

    The leakage of a fuel rod is according to IAEA report released in 2010 caused by the presence of debris in the coolant. Small pieces of e.g. wires, coming from the maintenance of the primary circuit of the nuclear power plant, undergo flow-induced vibrations and exert the mechanical load on the surface of fuel cladding. The repeatable, even small-in-force, fretting of the same area of the fuel rod with the debris-wire causes local vanishing of the cladding material which can lead to a through-wall defect. The usage of the coatings on the surface of standard fuel cladding (e. g. E110) is supposed to increase the endurance of fuel cladding against the mechanical loads and fretting. The experiment for the investigation of the fretting wear speed was performed in the Research Centre Rez. The uncoated and coated E110 cladding specimens underwent a cycling with a stainless steel wire that simulated the debris flow-induced vibrations impact. This work summarizes the outputs of this experiment and assesses the improvements against the standard conditions of wear characteristics of the E110 cladding when the thin coating was applied.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20305 - Nuclear related engineering; (nuclear physics to be 1.3);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13. International conference on WWER fuel performance, modelling and experimental support; Nesebar (Bulgaria); 15-21 Sep 2019

  • ISBN

  • ISSN

    1313-4531

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    487-492

  • Název nakladatele

    Insitute for Nuclear Research and Nuclear Energy, Bulgarian Academy of Sciences, Sofia (Bulgaria)

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Nesebar, Bulgaria

  • Datum konání akce

    15. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku