Elektrická náprava e-DRIVE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26837374%3A_____%2F23%3AN0000008" target="_blank" >RIV/26837374:_____/23:N0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Elektrická náprava e-DRIVE
Popis výsledku v původním jazyce
Elektrifikovaná náprava zahrnující v rámu nápravy pohonný modul. V pohonném modulu je implementován jeden nebo dvojice elektromotorů, dvoustupňová převodovka pro zefektivnění přenosu výkonu motoru na pojezdová kola v závislosti na otáčkách elektromotoru a rychlosti vozidla, uzamykatelný diferenciál pro rozdělení výkonu na a parkovací brzda. Elektrický pohonný modul je charakterizován relativně nízkou hmotností a objemem za současného dosažení vysokého výkonu až 400 kW a krouticího momentu až 1000 Nm. Elektrický pohonný modul je možné implementovat do stávajících produktových řad nezávisle věšených náprav. Jeho využití je možné jak pro armádní a vojenská vozidla, tak pro nákladní vozidla, komunální techniku, hromadnou dopravu a další vozidla vysoké hmotnosti určená do městského provozu, kde mohou benefitovat z výhod elektrických motorů.
Název v anglickém jazyce
Electrified axle e-DRIVE
Popis výsledku anglicky
An electrified axle including a drive module in the axle frame. One or a pair of electric motors are implemented in the drive module, a two-stage gearbox for streamlining the transmission of engine power to the driving wheels depending on the speed of the electric motor and vehicle speed, a lockable differential for dividing the power between and a parking brake. The electric drive module is characterized by relatively low weight and volume while simultaneously achieving a high power of up to 400 kW and a torque of up to 1000 Nm. The electric drive module can be implemented into existing product lines of independently suspended axles. Its use is possible both for army and military vehicles, as well as for trucks, municipal equipment, mass transport and other vehicles of heavy weight intended for urban traffic, where they can benefit from the advantages of electric motors.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG17_175%2F0015734" target="_blank" >EG17_175/0015734: Výzkum a vývoj nových nízkoprofilových náprav, přídavné převodovky a elektrického pohonu nezávisle zavěšených náprav pro vysoce mobilní vojenské vozidla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
EDM
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Výstupní moment 21000 N.m Špičkový výkon 400 kW Celkový špičkový moment motorů 1000 N.m Hmotnost modulu 97 kg Hmotnost modulu s parkovací brzdou 114 kg Šířka modulu 412-450 mm Délka modulu 740 mm Výška modulu 330 mm Počet motorů 1-2
Ekonomické parametry
Výsledek je ve stavu prototypu a jeho sériová výroba zatím nebyla zahájena. Povědomí o produktu je budováno a potenciální poptávka sbírána účastí na veletrzích, zejména IDEX a Eurosatory. Je odhadováno, že do roku 2030 bude sériově vyráběno několik set vozidel ročně, u kterých budou k pohonu využity elektrifikované nápravy s elektrickým pohonným modulem. V případě konfigurace 4x4 bude vozidlo obsahovat dva tyto moduly, v případě 6x6 tři atd.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
26837374
Název vlastníka
Advanced Design Solution
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—